Vikt

Vikten av att väga rätt?!
Kampen mot kilona har funnits nästan så länge som jag kan minnas och det är så tragiskt. Och nu när jag äntligen faktiskt ärligt kan säga att jag är sams med min kropp rent utseendemässigt, eller alltså jag mår inte pyton över kroppen rent utseendemässigt utan det ligger annat bakom viljan att gå ner i vikt. Och ändå är det någonstans en kamp för att duga, att leva upp till kraven, att inte vara fet.

Jag var smal förra året alltså innan lammet, 35 kilo gick jag ner, 38 kilo gick jag sen upp när jag väntade lammet 128 kg väger man då . Det betyder också att jag vägde 90 när jag blev gravid och då var jag smal, tyckte jag i alla fall. Och 90 kg det är ju inte lite det, konstigt det där hur viktiga siffror kan vara. 86 var jag nere på men vid 90 kändes det ok. Mitt mål nu är 85 för att ha lite att spela på. Jag har två delmål.





  • Under 100 till julafton
  • Under 90 innan april

Det ska väl gå va!

Kommentarer
Postat av: Veronica

Jag tror du kommer klara dina mål! Det känns ju som om du hittat motivationen! Förresten tror jag inte nån tabell i världen kan säga vilken som är vår perfekta vikt. Jag kommer vara nöjd den dagen jag känner att jag mår bra o trivs. Jag vägde runt 75 för några år sen o då mådde jag jättebra o det är dit jag tänker igen. Sen är det säkert flera kilon mer än man "bör" väga men som sagt- det spelar inte så stor roll vad siffran är då längre. Då har jag redan nått mitt mål- att må bra!

2011-10-21 @ 16:30:07
URL: http://renaramavera.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0