Smal

Ja jag har varit det ett par gånger. En fin vän ( mycket politiskt korrekt feministiskt lagd vän) säger -jag vill inte säga det egentligen, men vad fin du är, du stålar! Men du är alltid fin har alltid varit även innan du gick ner!
Men varför sa du det inte innan för då? Och är det så att man är lite snyggare när man är smal? Och är det viktigt att vara snygg?

Jag försöker tänka på hälsan och rörligheten och orken och allt vettigt, samtidigt så spelar utseendet roll. Sa jag annat skulle jag ljuga. Men det finns ju nivåer. Jag skulle vilja köpa kläder på den vanliga sidan av affären, inte inne i stora storlekar hörnet. Jag vill kunna sätta mig på en stol utan att fundera på om den går sönder.

Och det är faktiskt så att man blir annorlunda bemött när man är smal...eller rättare sagt när man inte är fet. Eller är det man själv som tänker annorlunda och uppfattar omvärlden annorlunda?



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0