Övervikt

Övervikt och fetma ökar risken för en rad olika följdsjukdomar som diabetes, högt blodtryck, hjärt- och kärlsjukdomar. Precis som effekterna av viktuppgång ökar dessa risker, leder viktnedgång till att de minskar.

Även de psykiska hälsovinsterna kan bli stora. De psykiska besvären som diskriminering och depression minskar i samband med viktnedgång. Viktminskning leder ofta även till ökad motivation, bättre självförtroende och ökad självkänsla. När en människa genomgår ett viktnedgångsprogram och upplever lyckade resultat leder detta ofta till ökad motivation och det blir lättare att fortsätta.

Hälsovinsterna med att gå ner i vikt blir ofta störst om viktnedgången sker långsamt. Människan och kroppen behöver tid för att införskaffa nya kost- och motionsvanor. Att gå ner i vikt handlar ofta om att ändra livsstil och detta görs inte över en natt. Snabb viktnedgång ger ofta snabba och tillfälliga hälsovinster. Det är viktigare att tänka långsiktigt för att behålla hälsovinsterna hela livet.

( från ganerivikt.se )

 

 


Kommentarer
Postat av: Josefin - SAME OLD STORIES ♫♪

sv: tack rara du <3

2011-10-31 @ 17:27:34
URL: http://sameoldstories.blogg.se/
Postat av: C

@ Tror inte heller jag ska vara så orolig. Jag gjorde nyttiga val. Och jag tänkte absolut inte att nu kan unna mig, utan jag tänkte detta kan jag äta om jag bar tar väck allt det onödiga och det som innehåller kalorier!! Så äsch, gjortär gjort som du också säger. Imorgon blir det en hel dag med endast shakes. :)



Tack! <3

2011-10-31 @ 20:44:58
URL: http://imgoingthin.webblogg.se/
Postat av: C

@ Ja fyfan vad choklad är gott alltså! Det bästa verkligen. :D

2011-10-31 @ 20:45:54
URL: http://imgoingthin.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0