2. Tidigare dieter

ja de har varit många.. har skrivit lite om det i ett tidigare inlägg här

Men jag väljer att skriva lite mer om viktklubb som jag använt de senaste nästan tre åren.

Viktklubb handlar om att lära sig äta rätt och nå samt hålla en hälsosam vikt. Man sätter upp sina egna mål och får peppning i form av komentarer och coachbrev. Det finns även ett aktivt forum där man kan vara med i olika trådar.

Jag tror att jag har hitatt hem lite när det gäller viktklubb. Det är något jag gör enbart för min egen skull och det känns som att det finns ett hälsotänk i botten, det är liksom inte att nå målvikt snabbast möjligt utan att göra det i en sund takt. Det är billigt och jag gillar deras hemsida och deras funktioner. Jag ser det egentligen inte som ett bantningsprogram utan mer en kontrollfunktion för mig själv.

Just nu byter jag ut 1-2 mål om dagen mot naturdiet som jag då skiver in i min matdagbok på viktklubb och i övrigt skriver jag in allt jag äter även godis vin osv. Jag ska erkänna att det varierar hur noga jag är med att skriva in men när jag känner att det barkar iväg och jag börjar höfta lite väl mycket då tar jag en vecka elelr två där jag skriver in i detalj. Ibland skriver jag för ett par dagar framåt vilket hjälper mig att inte översrida mitt intag, etersom då måste jag ju gå och ändra och det känns ju inget kul.

Naturdiet och diverse soppor har jag provat genom åren utan att lyckas med något annat än att gå upp mer än vad jag gick ner i slutändan men nu tycker jag att jag använder shakesen på ett  bra sätt. Och jag tycker de är goda! Skulle aldrig igen tvinga i mig något som är äckligt. När jag var yngre vet jag att jag höll för näsan och bara svalde så fort jag kunde, så är det inte nu .

Jag har också varit med viktväktarna och gått ner i vikt men sen har jag slutat gå när jag kommit ner i vikt och då har jag trillat tillbaka i dåliga vanor. Jag har förstått av vänner att de nu också har ett väldigt bra internetbaserat viktminskningsprogram

Min övertygelse är att det i grund och botten handlar om att göra små förändringar som man faktiskt kan leva med och som tillslut blir det naturliga, det är vad jag tror gör den långsiktiga viktminskningen. Samtidigt tror jag att jag hela mitt liv i perioder komemr att få kämpa med min vikt. Jag tror att jag kommer prova nya dieter, kanske hoppa på någon galen snabbversion osv men jag hoppas att jag hela tiden hittar tillbaka till vk och att jag större delen av tiden har ett hälsotänk.







Kommentarer
Postat av: Josefin - SAME OLD STORIES ♫♪

sv: står på hemsidan, den är inte gjord för att blandas med vatten alls, det blir bara vatten med pulver i :)

2011-11-05 @ 16:29:46
URL: http://sameoldstories.blogg.se/
Postat av: My

Vad kul att du gillade mina visdomsord :)

Allt bra med du?

2011-11-05 @ 17:09:16
URL: http://fromdepptopepp.blogg.se/
Postat av: My

Haha, jaa hör och häpna den finns medmörk choklad :)

2011-11-05 @ 17:09:51
URL: http://fromdepptopepp.blogg.se/
Postat av: semigfalla

sv; Det känns skönt att veta att man inte är ensam.. Och tack för att du peppar :) nu kämpar vi på! Ska börjar med att skriva in precis allt jag ätit idag på viktklubb.

2011-11-05 @ 20:00:58
URL: http://semigfalla.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0