Däckad

(null)

(null)

(null)

I förra veckan va jag sjuk tisdag till fredag i feber och snorig. Lörd till måndag var Tussen febrig och jag ok. Vabbade mån och halva tisdag då vi hade planerat besök hos ögonläkare. Onsdagen började jag känna mig lite huttrig och öm i halsen på fm, kl 14:30 hade jag sån feberfrossa så jag övervägde att inte köra bil. Lite piller senare tog jag mig hem, på kvällen var halsen värre och febern hög, bestämde att det blir vårdcentral torsdag morgon för pencilin.
På vårdcentral trodde de halsböld och remiss till stora sjukhuset på en gång. Väl framme på sjukan snurrade världen lite, tur att de har ledstång utmed väggarna om vi säger så.  
Hemska hemska slangar i hals och näsa- ingen halsböld men kraftig halsfluss.
Blev inlagd med antibiotikadropp 2 doser, vätskedropp och dropp med alvedon. Kunde inte gå själv knappt och var såå sjukt risig. Urgullig sköterska, så himla fin. Som tur va fick jag åka hem på kvällen. Gårdagen var jobbig, riktigt jobbig men idag har det vänt. Kunnat äta och dricka lite så snart är jag på banan igen. Står nu i kö för att op bort halsmandlarna, sö skönt ska det bli.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0