Ångest

Alltså vi misstänker att vi fått vägglöss. Vi har inte sett några spår och vi har letat på alla upptänkliga sätt men barnen blir bitna av något. 

Rejält bitna främst Ludde och lammet men även tussen. 

Vi snackar mycket bett! Jag har på rekommendation av nomore (saneringsfirma) också sovit i deras sängar för att testa. Jag har ngt bett men skulle lika gärna kunna va knott och mygga.

Grejen är att de var här i måndags och kollade, såg inget men återbesök i morgon. I morgon ska de spruta sängar och lister. Alla möbler ska va utdragna från väggarna och det ska vara dammsuget och våttorkat.  Efter sprutningen så ska man inte städa på 5-6 veckor!!!
Alla sängtextiler ska tvättas i 60 grader.

De sprutar även soffan och listerna i vardagsrummet.

Har rensat ut skräp, leksaker, gosedjur till förvannelse. Barnen får välja 15 gosedjur var som vi ska tvätta i 60 grade. Det som håller håller.

Det sjuka i hela grejen är ju att vi inte vet om det är vägglöss. Det skulle kunna vara knott/ myggor men jag är tveksam. 

Varje natt har jag krupit omkring med ficklampa lyst under madrasser, sängen under lakan på barnen och lister och jag har inte sett ngt spår alls. Möjligen några små svarta prickar som skulle kunna vara bajs eller så är det liksom bara vanlig smuts.

Det är så jäkla äckligt bara att tänka tanken att de kanske finns. Och jag fattar inte vart de kommer ifrån?? Loppis? Ngt gosedjur ungarna köpt? Men vi har liksom inte fått in ngt nytt i huset som jag kan komma på.

I morgon kommer de och jag hoppas att de kan säga om det är löss eller inte!

Oavsett måste vi nog till läkaren med tussen hon är så sönderbiten och oavsett vad som bitit henne är hon känslig eller allergisk vi smörjer med hydrokortison och brdöbningssalva och hon har fått allergimedicin men den är ju egentligen inte för barn även om de sa på Apoteket att det gick bra. 
Hon gråter av klåda. Så ja nätterna är sådär lagom roliga!

Sen mitt i allt renoverar vi sovrummet vårt och det går dåligt, tapetrivning och bortskrapande av lim från panel tills vi blir tokiga.

Nu skiter vi i att riva mer, har spacklat och ska slipa i morgon, vi hoppas måla på tisdag så vi snart kan flytta in. 


Angående vägglössen så säger de att man inte bär dem med sig, vi " smittar " alltså inte men om någon sover hos oss och har en väska så skulle de kunna krypa ner dör och följa med gästen hem!


Jag får panik!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0