ett steg

Jag ringde och det var en utmaning bara att säga . Hej jag vill ha hjälp med min vikt!


På tisdag har jag telefontid med läkaren för att hon ska skriva remiss till kurator. Jag fick såklart frågan om jag ville opereras och svarade precis som det är. Jag är inte där ännu. Mitt största problem går inte att operera bort. Jag kan gå ner i vikt mycket har gjort det flera gånger, problemet är att jag går upp igen. Jag äter av en orsak, inte helt hundra på vilken men förstår ju att det är djupt kopplat till mina tankar och känslor. 


En operation förändrar inte mina tankar, vare sig medvetna eller omedvetna. Så utan mental förändring är operation inte ett vettigt alternativ för mig. 




Men det är en sak som måste till för att en viktförändring ska vara varaktig oavsett hur den går till. Knoppen, hjärnan den är mitt redskap, det är där förändringen måste ske.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0