2 veckor

Jobbat 2 veckor, känns som 2 månader och 2 dagar på samma gång.

Har varit oerhört intensiva och känslosamma veckor men bra veckor. Saker har gått i lås där jag kanske inte trodde det och jag känner att många saker blivit bra. Jag har så himla bra kollegor, tänk va värdefullt det är.

Jag jobbar ju inom socialtjänsten och har den strängaste sekretessen man kan tänka sig något som är oerhört viktigt för individen såklart.
Ibland önskar jag att man kunde berätta, att allmänheten och vänner skulle förstå vad vi faktiskt gör. Allt arbete, alla kontakter och svåra bedömningar som ligger bakom varje beslut. Ibland är det livsavgörande beslut vi tvingas ta, självklart baserade på kunskap, fakta, forskning och framförallt lagar. Men varje beslut innehåller också människor, med känslor, historia, relationer, rättigheter och skyldigheter. Jag är ju också en människa som även om beslutet är rätt på alla sätt berörs och känner. Ibland blir jag ledsen, ibland arg, ibland lättad och glad och ibland rädd. 

Jag försöker alltid tänka på hur jag skulle vilja bli bemött, hur jag skulle önska att någon jag älskar blir bemött. Men jävlar va svårt det är ibland. 


Jag äter obra och röker fortfarande😱.



Kommentarer
Postat av: alexandra

vi är rätt tacksam att ni finns som orkar jobba med det, ni om något göt ju en skillnad i samhället.

Svar: ❤️
Tackan

2017-08-19 @ 08:04:36
URL: http://mlbloggen.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0