Måndag

Ännu en helg förbi utan att alla de där inläggen jag tänkt skriva blivit av. Lördagen var vi på lite förmiddagslek hos en vän och ungarna gosade kanin. Sen på eftermiddagen lekte lammet hos en vän. En alldeles förtjusande sprudlande liten vän med en väldigt trevlig mamma och pappa, en helt ”normal” familj och ändå fylls jag av en konstig känsla varje gång vi ses. Det är så lustigt hon framkallar en känsla i mig att jag inte duger, att jag verkligen måste visa mig från min bästa sida, jag fattar inte varför. Hon har verkligen inte på något sätt som jag kan sätta fingret på i alla fall behandlat mig så att jag skulle känna så här, utan det ligger hos mig.  Hon är ljuv, sval, vacker, klok och såklart smal och hälsosam! Avundsjuk nja ja kanske eller bara personkemin?

 

I fredags ilade jag från jobbet till Ica butiken i staden på vägen hem, detta är ju ngt jag gör lite halvt i smyg då det är mycket uttalat att barnen får du enbart ha på dagis den tid du arbetar och restiden. I alla fall så ser jag såklart en dagisfröken svänga in efter mig på parkeringen, fasen ja ja självklart hamnar hon också bakom mig i postkön. Bet mig i tungan för att inte börja ursäkta mig. Pratade lite om paket och lite allmänt. Då tar hon upp en bok om LCHF som står i kassan och tittar enligt min magkänsla lite nedlåtande på min kropp och säger ” har du provat det här”. Alltså jag veeeet att jag är tjock tänkte jag skrika men sa i stället ja jo i våras, det gick bra. Sen pratade vi lite LCHf och hur livsfarligt socker är och hur hemskt det är att föräldrar ger sina barn socker osv osv. Jag tänkte i mitt stilla sinne på påsen med diverse godis som låg i bagaget på bilen och ja jag veeeeet att socker inte är bra för någon men jävlar va gott det är.

 

Idag ska jag ringa flera viktiga privata samtal och jag har två ansträngande möten på jobbet. Lite nervös för det på eftermiddagen men vi har bokat en vakt så det ska nog gå bra. Det är ett varierande och spännande jobb de flesta dagar men ibland är det också ett mörker och bara sorgligt.

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0