Vikt

Ja alltså det går inte så jäkla toppenbra med maten, eller alltså jag sköter mig skapligt i veckorna men sen på helgen drar det iväg. Bakade mycket i helgen och jag vet ju att det inte funkar, lchf eller inte i magen hamnar det i en rasande fart.



Känner mig svullen och smällfet, liksom grå och dallrig. Trivs inte med mitt yttre just nu, försöker att inte panika och dra igång någon idiotdiet, jag vet ju att det inte funkar. Vågen är väck, jag ska på riktigt inte väga mig förens den sista januari i år. 

Luddes nattsömn är katastrofal! Igår natt var han vaken mellan 2-4 och sen somande han och jag med som tur va. I natt vaknade han vid 12 men somnade snabbt om, jag låg dock vaken och kunde inte somna, brukar aldrig hända så sjukt störande. Sen vaknade han vid kvart i 4 och då sket jag i att vi slutat med nattvälling. gav honom en flaska i vagen, sjöng och vaggade men nej när flaskan var slut var det hysteriskt skrik tills jag tog upp honom. Till saken hör att han bara sov 40 min på dagis igår, han brukar sova ca 2 timmar!!

Facebook är väck, appen är borttagen på mobilen, plattan och ja någon fungerande dator har vi inte. Det känns såå skönt. Alltså på senaste tiden tittade jag fejjan hela hela tiden, var med i typ 10 olika grupper, loppissidor och viktsidor. Vad gav det mig? Ingenting faktiskt. Jo lite irritation här och var och lite information om mina vänner såklart men hej. Ni har mitt nummer . Igår var första kvällen på länge då jag inte satt med mobilen i handen i soffan, kändes skönt.

Jag håller på att rensa bort flera appar som jag tristess kollar på då och då..och vet ni jag ska stänga ner viktappen, min följeslagare sen två år tillbaka eller mer där jag i stort sett varje dag skrivit in min vikt. Det måste ju räknas som ett sjukt beteende.


Det är fortfarande bra på jobbet men jag kämpar med att få tiderna att gå ihop och det är lite klurigt. Blir ofta jag jobbar till 16 i stället för 15 eftersom det är en del utbildningar och handledning osv. Ska försöka få till det att börja lite senare vissa dagar så kanske det rättar till sig.

I morgon ska jag börja en utbildning jag velat gå länge, Anknytning heter den, jag fick en plast då någon annan hoppat av. Blev så glad men samtidigt lite nervös, det är en omfattande utbildning med en hel del litteratur och engelska artiklar, spännande men svårt. Känner att jag behöver en hel del utbildning/kunskap för att kunna göra ett bra jobb.

Efter nyår ska jag köpa ett träningskort, målsättningen är att en morgon i veckan träna inna jobbet.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0