Friends

Operationen!!

Hade ju fått tid för operation nu den 26 nov och det kändes så skönt att äntligen få det gjort. Efter operation så kommer jag behöva äta hormoner ca 3 månader och sen förhoppningsvis aldrig mer.
Men nu ringde de och ville avboka tiden. Narkosläkaren hade sagt nej till den formen av operation då de såg att det var för riskfyllt. ?? Jaha varför då undarde jag ju och då sa hon väldigt försynt och nästan urskuldande ja pågrund av din vikt. Hon jag pratade med var så trevlig och informativ till skillnad från förra gången men ändå jävlar va det känns. Alltså jag är så fet att jag måste bli sövd i stället för att vara vaken och och bara få bedövning. Min vikt påvekar mig och min hälsa och det känns så jobbigt och faktiskt pinsamt. Jag trodde dessutom att det var större risk att bli sövd än att vara vaken men tydligen inte, det var något vaken/sömnmedel man fick som inte var bra?!
Så ny tid eventuellt 14 december och annars efter jul.



Ni är ett gäng tappra som tittar in varje dag så här kommer en liten livsuppdatering.


Livet i övringt!
Jag är så tacksam att jag bytte jobb, det känns så rätt och bra på alla sätt. Sen kan jag se att det kommer vara svårt att få ihop tiden ibland och att jag nog måste ha en post it lapp på skrivbordet som påminner mig om att inte utvidga arbetstiden för mycket. Jag jobbar 75 % och det får arbetsuppgifterna anpassa sig efter inte familjen om ni förstår hur jag menar.

Jag har sedan jag började jobba den 19 okt faktiskt skött maten, jag har inte avvikit från lchf en enda gång. Jag har visserligen varit lite för liberal under helgerna och inte ätit optimalt ur viktminskningssynpunkt men känner mig ändå nöjd. Jag började på 109 kg och i morse stod vågen på 106 kg. Målet är att va under 104 kg när året är slut, då har jag 2015 tappat 20 kg eftersom jag startade 2015 på 124 kg. Ett rimligt mål som jag kan nå. Jag har också ett mål för 2016 som jag filar lite på.
Jag råkade baka 56 kilos saffransbiscotti i söndags och satan i gatan va goda de blev, detta innebär ju också att de redan är SLUT!! Ja så är jag funtad, finns det så äter jag.

Försöker tänka ut strategier redan nu för att klara av julen och alla dess frestelser. Vad är det egentligen som är det svåra för just mig. Jo om jag tar en enda sak fel så bara rullar det på och jag äter upp hela chokladkartongen.. Alltså är det en sockerfri jul som hägrar. Jag tänker baka en sats saffransbiscotti till, göra lchf chokladbrownie och någon form av julgodis typ rocky road ala Lchf.
Matmässigt tänker jag att mycket är ok ändå, skinka, köttbullar, prinskorv, ägg med massa kladdiga goda röror, lax, lchf bröd, smör, ostar, nötter.
Jansson och sill är två frågetecken jag ska räta ut. Tips någon. Utan jansson kan jag kanske överleva med utan sill nej det blir svårt. Glögg!! Plötsligt kom jag på att glögg är ju inte LCHf hur ska det gå? Finns det ok glögg?

Dagislämningar fungerar ok och resor till och från jobbet också, känner att det är fantastiskt skönt bara att åka bil själv. Igår var vi på utvecklingssamtal på förskolan med Lammet och jösses va stolta vi blev. Fina fina Lammet fick så mycket beröm. Glad och intresserad, snäll och hjälpsam. Fungerar bra med barn och vuxna och har en central roll i tjejgänget. Hon är sprudlande och vill gärna prata och berätta inför hela gruppen men är också duktig på att vänta på sin tur.


Kommentarer
Postat av: Anna

Tycker du är fantastisk med 3 så små barn, viktminskning och nytt jobb 'på det'. Även om jobbet är helrätt och jag gläds med Dig så 'tar det alltid på en när det är nytt'. Kämpa på, julen kommer gå finfint! Varm kram

2015-11-05 @ 11:42:37
Postat av: Maria O

Kul att läsa om hur det går för dig:). Hoppas du klarar julen och du är så jäkla duktig!!


Svar: Tack
Tackan

2015-11-07 @ 22:14:18
URL: http://mariasofiakarlsson.blogg.se/
Postat av: Jessica

Det finns recept på både Jansson och sill på lchfgourmet.se som verkar okej.

Svar: Tack
Tackan

2015-11-12 @ 14:22:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0