Lchf

Lchf det närmar sig 4 månader med denna kost.

Känner att jag börjar hitta mitt sätt att ha lchf som livsstil om man bortser från mina återfall då. Och det skiljer mycket på hur jag åt första månaden och hur jag äter nu.

I början vräkte jag på fett i alla former men nu äter jag renare mat eller hur jag ska förklara. Bär och mejerier har jag minskat på avsevärt. Äter mejeri varje dag men inte till alla mål OBS smör räknas ej.

Jag äter mer grönt, mer nötkött och mer kokosfett/kokosflingor / kokoschips/kokosmjölk. Jag äter tre stekta ägg med bregott varje morgon och jag dricker kaffet svart. I perioder äter jag mörk choklad varje dag😳.

Jag har lärt mig att fröknäcke och tex kesobröd triggar mig och jag äter upp allt. Bäst mår jag på en fin bit entrecote med mycket vitlökssmör .






Kommentarer
Postat av: Eleonor

Härligt att du hittat din grej!

Svar: 👍
Tackan

2015-05-15 @ 07:41:08
URL: http://thecrowandthebutterfly.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0