Kcal

Nattens funderingar gäller kalorier! Jag kan liksom inte riktigt släppa att det jag stoppar in också måste förbrännas. Har alltid tänkt på det som ett bankkonto liksom. 

Jag känner mig lite , eller rätt mycket rädd faktiskt , för allt detta feta. Vågar inte ens tänka på hur många kcal jag åt igår. 

Ska man ändå inte försöka hålla sig till en viss kcalnivå men liksom på feta saker så att mättnaden blir bättre?

Frukost ägg och ost omelett kaffe
Mellis brieost kaffe
Lunch brieost och en burk makrill i tomat ( var på språng)
Middag 2 fläskkotlett och coleslaw och bearnaisesås

Jag var lite flottig kändes det som vid middagen men ingen hunger och faktiskt inget direkt sug under dagen. 
När jag skar upp äppelbitar till barnen höll det på att åka in i mun av bara farten men vände på vägen. 

Frukten kommer bli svår, det är en så djup vana att knapra frukt vid sug, hunger osv. 
Kaffe med grädde känns så jolmigt, drack med mjölk igår, förstår inte varför mjölken är så farlig. Blir nog att börja med svart kaffe igen. 

Magen mår bra! Det är så skönt då min mage brukar krångla. 


Kommentarer
Postat av: Rebecca

Lät som en bra matdag enligt lchf 👍
Prova att ta en matsked kokosfett i kaffet alt en msk smör. Vet det låter äckligt men riktigt bra för förbränningen och mättnaden.

Svar: Ska köpa mig en dån där burk kokosfett tror jag
Fårfrun

2015-01-30 @ 09:02:47
Postat av: Rebecca

Du måste dricka mängder med vatten också. När du byter förbränningsystem från kolhydrater till fett och hamnar i ketos så kan du må lite illa, bli yr och känna dig olustig, då vet du att du är på rätt väg! ☺️ Håll ut, släpper efter några dygn 😝 socker är lömskt 👿

Svar: Jag har druckit massor vatten och saltat lite extra , känner inga direkta biverkningar ännu faktiskt.
Fårfrun

2015-01-30 @ 09:08:44
Postat av: Nina - Vardag utan socker

Mjölk har mycket laktos = mjölksocker i sig. Därför ska man inte ha så mycket mjölk. Bättre med grädde i kaffet eftersom det är det feta från mjölken. Laktosen finns inte kvar i osten (eller lite grann finns väl kvar) eftersom den bryts ner vid mognadsprocessen, därför är ost ok att äta. Även för en laktosintolerant (om man inte är extremt känslig). :)

Svar: Laktosfri mjölk? Är det alltså bättre än mjölk men sämre än grädde?
Fårfrun

2015-01-30 @ 14:27:56
URL: http://vardagutansocker.blogg.se
Postat av: Biggie

Du kommer sakta men säkert att börja minska dina portioner (helt av sig själv) pga av mättnadskänslan och i och med det får du även i dig mindre kalorier. Du gör helt rätt :-)

Svar: :-)
Fårfrun

2015-01-31 @ 13:38:42
URL: http://biggieskamp.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0