Frågor

Tre Kaffe med mjölk
Kesoäggröra och kesella 
Knäcke ost 

Macka ost gurka

Tre potatisbullar , lingon

Entrecote bea och sallad med fetaost och kikärtor

Ca 2 dl saltlakrisglass?!!!!

Tackat nej/ låtit bli bullar hos mamma, godishyllorna som skrek efter mig på Willys .


Jag skriver aldrig politiska inlägg här eller på fejjan, jag har aktivt valt att inte ge mig in i debatter. Varför?! För att det är svårt att ge en hel bild av vad man tycker och står för utan att vara väldigt aktiv och det orkar jag inte riktigt men nu måste jag liksom vädra.

De som känner mig vet vad jag står för och vem jag är. 

Jag har en grundläggande övertygelse och tro på alla människors lika värde, på människors lika ansvar efter förmåga och på människors möjlighet till förändring. 

Jag har varit aktiv politiskt i yngre år med fokus på jämlikhet och arbetat för allas lika värde. 

Jag höll på att koka över igår!! Ska våra skattepengar gå till att ge personer en andra chans, hjälpa dem till arbete och ge dem lite extra status och skjuts in i samhället. Ja absolut i vissa fall där människor lever i en negativ spiral och att komma ut ur denna ger både personliga och samhälleliga vinster. 

Men är det så vi ska bemöta hemvändande is soldater???? De åker och mördar, våldtar och torterar i religionens namn, de är enligt mig en skymf mot mänskligheten och mot islam. Ska de primeras för detta? Borde de inte först sona sina brott?? 
Om jag skulle åka till Egypten och skjuta ihjäl en familj och sen flyga hem nog skulle jag straffas för det? 

Jag står frågande inför samhället och världen. Jag är rädd för vart allt hat ska ta oss. Jag är arg för att inte alla partier törs ta i de svåra integrationsfrågorna och invandringspolitiken. 

Jag oroar mig över det som ligger och pyr under ytan och jag oroar mig över de känslor det väcker hos mig. Vad vill jag att mina barn ska växa upp i för samhälle ? 

Jag förstår inte?! Jag har jättesvårt att se islam som en jämställd framåtsträvande religion, med det inte sagt att det inte finns jämställda och framåtsträvande muslimer.  Jag ser bara män överallt på alla nyhetsinslag, arga män, arga män som är beredda att döda för en karikatyr! 

Jag tror på mångfald och öppenhet på jämlikhet och rättvisa. 

Skriver kl 04.30 på morgonen långt ifrån vikthets och pyssel. Men det är tankar och frågor som snurrar. Ifrågasett gärna mina tankar, förklara för mig , väck flera frågor!



 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0