Frågor

Majs? Växer ju ovan jord men är fasligt sött?? Hur ska man tänka där ni som vet???

Korv? Alltså falukorv är ju typ basföda i den här familjen. Så vad gäller angående korv???

Och frukt ? Vad är förbjudet, vad är bäst? Finns det någon som är ok?

Baggen har bestämt sig för att haka på lchf resan. Roligt, då det blir enklare och jag kanske inte utsätts för frestelser på samma sätt. Barnen behöver också en rejäl sänkning av sockerintaget, vi har så många dåliga vanor. Jag vill att de ska vara friska och starka. Självklart ska de få ha kvar fredagsmys och lördagsgodis , det sockret är inte problemet utan allt där emellan. 

Är fortfarande pepp och känner att detta är kanske min grej. Jag hoppas bara magen inte krisar av allt fett, vi får se.

Kommentarer
Postat av: Therese

majs är förbjudet, likaså all frukt! Falukorv, nja, det är rätt mycket kolhydrater och andra tillsatser i. Ska ni äta korv så ska den ha så hög kötthalt som möjligt- minst 97-98%

Tänk på att inte överäta av goda ostar osv, man ska bli mätt av maten och därmed äta mindre och mer sällan vilket ger viktminskning :) Lycka till!!

Svar: Ditt sista stycke tar jag till mig! Lite nu fattar jag :-) tror lätt jag skulle kunna överäta typ brie,
Fårfrun

2015-01-29 @ 08:33:43
Postat av: Nina - Vardag utan socker

Frukt ska man undvika, beroende på hur strikt du ska hålla dig, men generellt så är det ju mycket socker i frukt. Men blåbär och hallon i små mängder anses som ok att äta inom lchf.

Jag körde lchf för många år sedan, men min mage fixade inte allt fett så jag var tvungen att lägga av. Synd eftersom jag gillade tanken med kosten. Ostar är min svaghet och det åt jag i parti och minut. Inte konstigt jag inte gick ner i vikt... Hehe.

När det gäller fettet så behöver man inte vräka i grädde, smör, creme fraiche osv i maten, man kan ha avocado, oliver och nötter som ger fett också. :) Lycka till.

Svar: Svårigheten är nog att hitta en balans o hur mycket fett just jag behöver för balans och viktminskning . Jag har ju också en förmåga att överäta .
Fårfrun

2015-01-29 @ 22:36:35
URL: http://vardagutansocker.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0