Upp

I förrgår
Kesoplättar, björnbär, grädde
Köttfärsbiffar med majonäs
Revbensspjäll sallad youghurt 10%
Snack: nötter babybell


Igår
Omelett på 2 ägg, ost och kokosfett , 1 avokado
Omelett 2 ägg grädde persilja bacon
Kycklingsoppa/gryta guacamole 

Vågen pekar uppåt? Tycker det är svårt, i vanliga fall hade jag bara ätit mindre. Nu? 




Jag har förstått att mangodressingens höga sockerhalt gav ett plus. Men nu felsöker jag.
Jag har en jättejobbigt typ torrhosta på nätterna och tar Max tre sockerfria halstabletter för detta, kan det vara boven?
Kaffet med grädde, mycket blir det vissa dagar?
Dricker jag för lite vatten?
Äter jag för lite fett?
För mycket ? För mycket mejeriprodukter ?
Bären!!! Kan det kanske vara bären dom jag åt i två dagar?

Hjälp och tips mottages tacksamt. 



Kommentarer
Postat av: Nina - Vardag utan socker

Hej.

Jag hade egentligen samma problem som du när jag körde lchf för många år sedan. Jag gick först ner nästan 10 kg, sedan var det tvärnit. Gick inte ner ett gram på ett halvår. Jag vet att många säger att det kan vara så i början, det kan stå still i flera månader till ett halvår (ibland ännu längre) innan kilona börjar rasa av en.

En annan sak jag funderar på är det här med balansen energi in-energi ut. Eftersom fett är väldigt energirikt så behöver man också göra sig av med den energin om man vill gå ner i vikt. Jag tänker (utan att veta så mycket om hur mycket du äter) att man kanske kan testa att minska lite på maten. T ex äta bara en biff istället för 2, äta lite mindre mängd sås osv. Vad tror du om det?

Jag tror inte att det är bären eller 3 halstabletter är boven. Bär är ju ändå ok i måttlig mängd.

Svar: Jo jag tror oxå jag måste tänka lite på mängden kcal. Jag blir ännu inte mätt/ slutar av mig själv när det räcker .
Fårfrun

2015-02-13 @ 10:38:38
URL: http://vardagutansocker.blogg.se
Postat av: Biggie

Du verkar som jag ha svårt med att få mättnadskänsla. :-/ Jag gör så att jag lägger upp det jag ska äta på en assiett/liten mattallrik. Jag räknar inte kcal (inte i detta läge i alla fall)men det är klart att jag förstår att dricker jag massor av kaffe med massor av grädde (vilket jag gärna gör) så rusar kaloriintaget iväg och då går man inte ner i vikt. Försöker dricka så mycket svart som möjligt nu.

Det verkar vara svårt att hitta linjen mellan att äta för mycket och för litet. Tror du får experimentera dig fram. Men... jag tror inte du ska väga dig varje dag! Det kan handla om att du inte skitit eller pissat. Så enkelt. Väg dig i stället en gång i veckan. På morgonen, efter du morgonkissat, utan kläder. Då får du nog en mer sann bild av vikten.

Håller alla tummar och tår för dig. Kram

Svar: Jag tror jag måste tänka så, på mängden . Jag måste lära ögonen vad jag behöver för att bli mätt.
Fårfrun

2015-02-15 @ 12:33:10
URL: http://biggieskamp.blogg.se/
Postat av: Joline

Jag är inte kunnig inom lchf så jag kan tyvärr inte hjälpa dig. Jag kommentarer av helt egoistiska skäl då jag är nyfiken på vad det är för något du använder där du skriver inte din viknedgång?

Svar: Viktkoll heter den och är en gratis app jag gillar den
Fårfrun

2015-02-17 @ 11:05:20
URL: http://enmatmissbrukareskamp.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0