Op

Ja så kom då det där brevet med den efterlängtade operationstiden. Den 23 december, på riktigt alltså det går inte!! Jag förstår att det kan uppfattas som otacksamt eller vad vet jag men nej den tiden ringer jag och avbokar, dagen före julafton, operationen ska ju inte ge några direkta behov av vila men kan ju samtidigt ge komplikationer. Och julafton är fan helig!
I övrigt fortsätter sjukstugan i varierande grad, Tussen vaknade dock feberfri idag för första gången på en evighet känns det som. Hon kurerar sig hos mormor på fm och jag hoppas kunna sluta vid 12 idag.
I helgen har vi lovat Lammet att vi ska köpa ljusslingor till huset, hon nästan gråter av sorg att inte vårt hus är blinkande, färgglatt och ljussatt. Nu blir det antagligen inte som hon tänkt sig i alla fall men något ska vi i alla fall inhandla.
I helgen ska även Bocken kläs i granris och julgrupper göras.
20 dagar kvar till julafton och endast två paket inhandlade, men det ordnar sig nog med tiden. Har bokat en date med Baggen på leksaksaffären och då kör vi allt på en gång är tanken.

Maten och vikten och sockret är ju ja va ska en säga helt åt skogen. Jag i det närmaste äter helt sockerbaserat och hetsar lussebullar och bröd i alla former. Jag känner mig uppsvullen och rätt misslyckad men inte så att jag orkar vända riktigt ännu. Känner att jag ifrågasätter LCHF och vet inte riktigt vilken väg jag ska ta. Helt klart är att bröd, pasta potatis och ris ska bort ut kosten och såklart minimalt med socker …ja och det är ju lchf ha ha . Fast samtidigt känner jag att jag behöver mer frukt och grönt. Fast kanske liberal lchf då? Och när ska jag börja? 1/1 kanske? Det har man ju gjort förr så att säga.
Vågen står kvar i garderoben, saknar den knappt alls, men kläderna och spegeln talar sitt tydliga språk. Det väller över och jag gissar att vågen skulle säga ca 110 kg. Det är alltså långt bort att avsluta året på 104 kg vilket var målet, det skulle inneburit att jag gick ner 20 kg 2015 och höll det. Men hej det kommer snart ett nytt år och det ska bli motionens år har jag tänkt 


Kommentarer
Postat av: Biggie

Men... vad är det för op som du ska göra? Inget allvarligt hoppas jag

Svar: Jag ska sterilisera mig, en dagoperation, enkelt ingrepp. Jag måste dock bli sövd pga min övervikt 😢
Tackan

2015-12-06 @ 17:38:19
URL: http://biggieskamp.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0