Blä

När det går bra en period, vikten går neråt och jag uppnår små delmål. Då slår ngt slint i huvet och jag trillar dit. Lite som att det inte får gå för bra. 

Tre återfall denna vecka! Det första redan på måndagen. Klarade påsken bra när det gällde val av mat och att inte äta godis, fick minus på vågen och ja åt upp barnens påskäggsrester.

Lördagen spenderades ute, hela dagen pysslade i trädgården. Maten gick ok fram till middag, hunger och sug som inte ville ge sig. Åt barnens kex, ostbågar, lite godis osv 

Söndag började dagen bra och tyckte det kändes skönt att allt sött faktiskt nu är borta ur skåpen men sen fick vi besök som hade med, frallor färska wienerbröd , chokladbollar och rulltårta!!!


Med detta bakom mig kändes det segt att hoppa upp på vågen i morse.

Alltså + 0,4 kg sen förra måndagen vilket inte är någon katastrof men när jag vet att jag vägde 109,3 i fredags så suger det lite. 



Men nu är jag taggad igen...

Min plan för veckan som kommer är
Ägg till frukost varje dag. 
Heta biffar till lunch mån-ons
Brieost/salami paj till middag mån- tisdag.
Kyckling/rättika middag onsdag
Kyckling lunch torsd/ fisk till middag.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0