Vikt

Känns underbart att kilona för en gångs skull rinner av mig. Gissar att det är mycket vätska som jag blivit av med, tycker inte fötterna känns lika svullna längre. 


De andra graviditeterna, eller efter dem snarare, har kilona suttit hårt hårt. 
Har nu tappat 10 kilo och har då alltså bara 4 kilo kvar till vikten då jag blev gravid.  Sen är det ju ca 30 kg kvar tills jag är i mål men det är en bra start . 


Jag gör absolut ingenting för att gå ner i vikt utan det är kroppen som får bestämma just nu.  Försöker äta mat och inte mackor. Har konstigt nog inte varit godissugen så det har inte blivit något svullande så. 
Jag längtar efter att kunna ta en tur med vagnen men får nog vänta någon vecka till. 


Såret ser fint ut men stramar en del. Tarmarna är lite jobbiga, känns som det är lite knut på dem. Var stenhård i magen och då gör det sjukt ont inuti tarmarna. Hoppas det rättar till sig. 


Kommentarer
Postat av: Linda

Vilken underbar känsla.
Kanske avsaknaden av snask är tack vare minskandet av mackor. Eller att du faktiskt inte tänker på det så mkt just nu utan låter kroppen sköta sitt så här nära inpå förlossningen.

Svar: Jo så kan det nog vara. Och att kroppen liksom vil ha nyttigt eller inte godis i alla fall nu med amningen
Fårfrun

2014-09-08 @ 14:36:54
URL: http://lindajsson.wordpress.com
Postat av: ZtorZillen

Vad äter du för något? Bara det som är gott, eller äter ni någon speciell typ av kost?

Svar: Nej inget speciellt pyttipanna , stek och potatis, lax och pasta osv typ husmanskost . Blivit gröt nästan varje morgon i stället för mackor det har nog gjort sitt till.
Inga förbud och inget direkt plan ännu :-)
Fårfrun

2014-09-08 @ 20:01:31
URL: http://www.ztorzillen.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0