Val och vikt

Alltså är jag den enda som inte är förvånad över SD's valresultat?? Facebook svämmar över av förvåning ilska och sorg samt krav på att om man röstat på dem plocka bort dig från diverse vänlistor. 

Jag är övertygad om att de som röstat på dem till stor del gjort det för att visa sitt missnöje med hur de i SD blivit bemötta. De hemska åsikterna finns hos en hel del i samhället men lösningen är ju uppenbarligen inte att låta bli att bemöta dessa. När man blockar och liksom vill tvinga bort dessa åsikter genom att säga " så får du inte tycka"!!! Då tycker jag att man är kränkande på precis samma sätt som en rasist.  

Om alla röster ska få höras måste även sD få höras. Om den som hörs inte har något vettigt att säga självdör det tillslut. 

Jag tror på människan. Jag önskar att alla människor ska ha lika värde. Jag tror på demokrati och jag tror på varje människas rätt att göra sin röst hörd. 


Sen vägde jag in på 115,2 kg i morse . 1,2 kg kvar till vikten jag hade när jag plussade. Nu blir det nog kämpigt dock för sötsuget och ätbehovet har slagit till. 

Kommentarer
Postat av: Veronica

Håller med dej angående valet o är ganska trött på tjafset kring det nu! Att alla bara orkar! I och för sig är det väl bra att folk är engagerade men nu är det över o resultatet går inte att göra något åt förrän om 4 år...

Tror inte alls det blir några problem för dej att fortsätta gå ner mer! Sötsuget sitter i huvudet! Du kan jobba bort det! Drick mycket! Försök äta regelbundet!
Jag tror också på människan, jag tror på dej!

Har köpt present åt lillplutten o vi måste typ ses nästa vecka annars växer han kanske ur det.
Puss och Kram

Svar: :-)
Fårfrun

2014-09-16 @ 08:09:34
URL: http://tjockvawa.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0