Prick

Ja då har ännu en helg passerat. Det har varit en rätt jobbig helg faktiskt. Jag försöker verkligen att ta det lugnt och leva efter de restriktioner som finns så gott det går men ja det hjälper inte så väldigt mycket.

 

I fredags åt jag lunch med en kär vän vilket var väldigt trevligt men bara det att gå från bilen till restaurangen och tillbaka blev liksom för mycket. Jag gick visserligen förbi h&m också men det var ingen omväg utan på vägen. Jag var i city och insåg att det var väldigt, väldigt länge sedan jag var där sist. Hela varuhuset var nytt och jag kände mig som en riktig bondjänta. Men det positiva var att de hade sjukt stort utbud på gravidkläder på h&m. Blev positivt överaskad och lite irriterad samtidigt. Orkade ju liksom inte prova eller knappt stanna och titta men såg ett par superfina liksom fladdermysbyxor i ngt djurmönster som jag gillade, tänkte att ohh de ska jag klicka hem från nätet. Men icke sa nicke de fanns inte på nätet. Borde inte allt liksom finnas på nätet?

 

Ja ja hade också fått ett paket från hm från en annan klickincident ha ha. Ja alltså denna baddräkt var fin och jag skulle gärna behållit den men den satt redan nu för hårt och jag vet ju att jag kommer bli en aningens, aningens större. Ett linne och ett par mysbyxor passade i alla fall bra .



 

Hoppet står nu till paketet från Cellbes som jag hoppas kommer snart annars skiter jag i det och går och köper en vanlig bikini och så får jag väl se ut som en badboll.

 

Tillbaka till magen som nu är inne i en växtperiod minst sagt, senaste veckan har den liksom antagit en väldigt gravid form. Känns bra att det är tydligt att det är en bebis och inte bara fett samtidigt blir man ju en mer otymplig. Vikten har tagit ett skutt uppåt 115,4 kg. Försöker att inte dra för stora växlar på det just nu, känns lite som att det är nog ändå.

 

I lördags satt jag på en stol i regnet i trädgården och tittade på när Baggen och Lammet bar ved och Tussen åt sand. Tyckte synd om mig själv och fräste lite både åt make och barn. Fällde en tår och kramade om och älskade dem sen lite extra.

 

Det svåraste är att jag inte kan vara jag, jag är en görare, jag gör saker hela tiden flyttar, trixar, fixar, styr och ställer. Det är så jag funkar och nu sitter jag still, jag sitter still och gråter.

 


Kommentarer
Postat av: Angelica

Låter inget vidare för dig, håller tummar och tår att det inte blir värre under den återstående tiden.

Svar: Tack
Fårfrun

2014-05-12 @ 11:25:06
URL: http://tankarhittditt.blogg.se/
Postat av: Nilla

Vad synd att du inte kan ha baddräkten för den är riktigt snygg. Kram

Svar: Ja verkligen
Fårfrun

2014-05-13 @ 05:51:08
URL: http://axelsmormor.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0