Strömavbrott

Vilken dag!!! Baggen risig i kistan så jag tog ungarna och for till stan. Först mediamarket där barnens födelsedagspeng spenderades. Rapunzel, lilla sjöjungfrun och tingeling.

Sen var det lunchdags och den intogs på mc donalds till Lammets stora lycka. Det blev ansiktsmålning och lite lek. Låter idylliskt kanske men idag har ungen min verkligen pendlat mellan ljuvligt väluppfostrad, gullig och rolig, andra sidan illskrik spott och skrika dumma mamma!! Försöker vara positiv men oh va jag brister kan jag känna. Jag vill vara sådär lugn och pedagogisk .

Sen gick vi till ett stort köpcentrum bredvid mc Donalds. När vi precis kommer in ser jag hur en mamma desperat försöker torka son dotter och golvet. Hon har kräkts och folk liksom bara går förbi. Zick zacka mig fram och frågade om jag kunde hjälps på något sätt. Hon fick våtservetter och Lammet berättade att hon också kräkts men att då hade hennes pappa kommit med en påse. Alltså hur svårt är det att va lite mänsklig liksom !!!

Det var nästintill vidrigt mycket folk i centrumet som ja jag vet inte vad men det kändes som om folk liksom klädde upp sig och gick dit som underhållning?? Helt oförstående till detta, är en dån lantlolla. Gillar det centrumet en vardag kl 10 knappt ngt folk och bra skötrum. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0