Status

Natten till måndag vaknade jag av att Tussen hade krupphosta, ventoline och öppna fönstret!! Hon var dock pigg på morgonen till skillnad från Lammet som var febrig och hostig . 

Tussen fick gå till dagis och Lammet fick åka med till mormor. Dagislämningen var fruktansvärd som vanligt men när jag tagit på mig skorna hörde jag att hon redan lugnat ner sig, skönt. På vägen till stan fick vi stanna två gånger och kliva ur och andas frisk luft och dricka Festis eftersom Lammet kände det som att hon skulle kräkas. 

Väl framme hos mormor lämnade jag Lammet och gasade vidare mot jobbet, då började oljelampan lysa gult dock så jag körde vidare. In i parkeringshuset hittade rätt plats och behövde bara gå tillbaka till bilen en gång för jag glömde mobilen. Var på jobbet 7:45 vet inte hur det gick till!

Hur första dagen var?!?! Ja vad ska man säga ? Kanske lika bra att va tyst? Det var himla roligt att träffa K som är en av de få jag gillar och på något sätt skönt att komma igång men mest var det bara riktigt riktigt illa. Spegeln i hissen var fruktansvärd, en sån hemsk upplevelse att få en sann bild av hur man ser ut!! 

När jag åkte från jobbet körde jag alldeles för fort men längtade tokmycket efter ungarna. Tussen hade haft ok dag, som vanligt lite ledsen lite glad . Lammet hade haft det bra med mormor, de låg och sov skavfötters i soffan när jag kom hem. 

Natten innebar kruppvak med Tussen 21-23.30 och 05.00 gick vi upp. Velade som bara den hur vi skulle göra, tillslut bestämde vi oss gör en repris av igår. Kom dock bara ut i bilen och ringde mormor för att säga att vi var på g. Då hade hon fått en reaktion på strålbehandlingen så hon tappat skinnet/brännskada på bröstet och var tvungen att gå till doktorn. Stackars mormor. Packade ur ungarna gick in och ringde dagis och sen jobbet . VAB andra dagen!!


Kommentarer
Postat av: Nilla

Tror inte det är meningen att du ska jobba. Maximal otur tycker jag. Skickar kramar och kärlek <3

Svar: Ja det känns lite hopplöst
Fårfrun

2014-03-25 @ 12:50:04
URL: http://axelsmormor.blogg.se
Postat av: Veronica

Usch och fy hjärtat!! Tänker massor på dej/er!!
Nu tycker jag att det verkligen gått för lång tid sen vi sågs så jag tror lixom inte heller det är meningen att du ska jobba för då hinner vi ju aldrig ses!! SAKNAR DEJ!! <3

2014-03-27 @ 09:13:08
URL: http://tjockvawa.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0