Genus

Exklamanitiaon ,samba ,Salvador dali ... Vår tids Victoria secret bodymist. Minns ni? Hur gamla var vi? Ja i sjuan vet jag definitivt att vi använde dem. Hur gick debatten då? Fanns det ens någon debatt?


Tänker mycket på detta med genus även om man inte tror det alla gånger. Lammet vill i princip uteslutande klä sig i rosa, glitter och lila om hon får bestämma. 

Jag har alltid ansett och gör fortfarande att de ( barnen) blir vad vi gör dem till. Det jag inte insett tidigare eller inte vidden av det i alla fall är samhällets och min egen omedvetna påverkan på det hela. 

Nej lammet och tussen har inte lika mycket "pojkleksaker" som "flickleksaker". Att det ens går att dela upp leksaker i pojk och flick??!!!

Att presentera en jämställd värld en värld där alla val blir möjliga för barnen utan påverkan av kön kräver en extrem medvetenhet och konstant aktiva val. 
Jag beundrar de föräldrar som orkar presentera denna värld för sina barn de som aktivt väljer hela tiden. För visst är det ett val även om jag vill skylla på tidsbrist och samhälle. 

Det som jag tycker ska bli lite spännande är att se hur det blir sen, om 10-20 år, hur kommer våra barn att leva?? Hur kommer samhället se ut?


Hur blev jag som jag är? Återkommer i den frågan ;-)

Avicii alltså jag är så "ouppdaterad"men vad jag förstått är det en ung kille. Denna unga kille har liksom fångat mig lite, hey brother gillar jag massor men nu till det som gör att jag känner mig UTE!!! Addictid to you (stavning??) den låten älskar jag, liksom väldigt sällan jag verkligen faller för en låt. Tänkte mig en janis jopplin liknande lite äldre kvinna med katraktär. Och sen får jag höra att nej det är Avicii !! Va?? Ung kille - äldre hes kvinna??? 

Snälla förklara för mig någon?

Förklara för mig snälla. 

Kommentarer
Postat av: Linda

Avicci har blivit en stor erkänd DJ och musikproducent (tror jag). Han mixar music. Han är även känd som Tim Berg men har slagit igenom som Avicci.
Personligen gillar jag hans music. Spelar alltid hans musik när jag är i spåret och behöver pressa mig lite extra. :)

Svar: Ja men är det han som sjunger??
Fårfrun

2014-03-05 @ 10:47:33
URL: http://lindajsson.wordpress.com
Postat av: Linda

nej det är inte han som sjunger :)

Svar: Men vem sjunger då? En dator?
Fårfrun

2014-03-05 @ 19:40:16
URL: http://lindajsson.wordpress.com
Postat av: ZtorZillen

Han är väl typ DJ?

Svar: Ja typ hi hi
Fårfrun

2014-03-06 @ 20:45:09
URL: http://www.ztorzillen.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0