Fredag

Har fått sjukt dålig/ful hy, som värsta tonåringen!! Kan ju inte låta bli att pilla och klämma heller. Har nu investerat i pads som jag hoppas ska göra susen. 




Igår var ungarna pigga och vi åkte och handlade lite på morgonen och sen försökte vi vara ute så mycket som möjligt. Hängde tvätt, rensade lite och gungade och lekte. 




Gjorde en del bra köp...


Och en del mindre bra...


Idag hade de kunnat gå då de varit symptomfria 48 timmar men fick inte ihop det rent praktiskt då jag hade läkartid vid 9.00. Mamma passade dem när jag var hos läkaren. 

Läkarbesöket gick bra och lite dåligt. Läkaren var kanonbra men antingen missförstod vi varandra eller så glömde han skicka det ena receptet till Apoteket. Fick dock klartecken på vilka jag kan äta och i vilken mängd. Fick order att boka tid hos sjukgymnasten, dels för övningar men också för att prova ett nytt bälte som är mer korsettaktigt. Han klämde och det gjorde ont. Sen sa han "ska vi kolla att bebisen mår bra också?" 
Ja okej sa jag och tänkte han skulle klämma lite eller ngt. Men han tyckte att jag skulle få något roligt också under besöket så han gjorde ett ultraljud :-) allt såg bra ut och han sa vad han trodde det var för kön, han kunde inte svära på det då det är lite tidigt men han kolla noga och sa det typ tre gånger. Känns roligt men vill hålla det lite privat ett tag till. 
Han tyckte också att alla som fick mer än två barn skulle få en stor bil av staten. 


Kommentarer
Postat av: Jannica Enneby

Samma här! Det är ett BRA tecken, även om de inte känns så. Iallafall bra tecken om man vill gå ner i vikt har jag fått höra. Kroppen svettas ju mm och de går ut i porerna. Så det är ju positivt för oss som försöker tänka på hälsan lite :)

2014-03-16 @ 14:19:29
URL: http://jannicaaenneby.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0