utmattad

Ja nog är jag sliten alltid, både kroppsligt och i knoppen. Orken är så sjukt svag, har liksom ingen kraft över till något. Eller den lilla kraft jag har går ju till barnen såklart, jag orkar egentligen inte med dem heller särskilt länge men försöker.
Tyvärr har båda en period då de sover väldigt dåligt på natten, mest Tussen, hon bökar och gnäller och snurrar. Oftast blir det lugnare när jag lägger mig bredvid henne men kämpar med att de ska sova själva. Tänker att det blir ohållbart när Ludde kommer att jag ska ligga bredvid och samtidigt amma!!! Vi drillar Lammet att hon ska komma in och lägga sig mellan oss om hon vaknar så vi slipper springa, det går skapligt.
 
Annars är de väldigt mysiga just nu, bråkar en hel del men är samtidigt väldigt fina mot varandra. Tussen är som en liten svans på Lammet och upprepar precis allting som hon gör. Varje kväll nästan i alla fall så lyssnar vi på en skiva från friskis och svettis tror jag att det är med barnlåtar. De hoppar och studsar och följer med i de rörelser som ska göras efter bästa förmåga, det är ett sant nöje att titta på dem.
 
Vikten går det relativt bra med ändå 118,1 kg nu i måndags och det innebär ju faktiskt en total viktuppgång hittills med bara 4,3 kg och jag är faktiskt i v 30 nu. Jag känner mig nöjd med det men samtidigt en oro att det ska rasa iväg nu på slutet. Jag sköter inte kosten ngt vidare, eller inte alls men på något konstigt sätt blir det ok ändå.
 
Magen växer mycket men jag följer min kurva och igår beslutades att det inte blir något tillväxtultraljud. Läkaren menade att det var onödigt då det dels inte är så tillförlitligt?? Men också att det redan är bestämt att det blir snitt så det spelar som ingen roll.
 
Graviditeten har varit och är allt annat än en dans på rosor men nu börjar jag nästan kunna se målet i alla fall. Smärtorna i fögarna tar knäcken på mig och sömnbrist samt övriga gravidkrämpor sliter också men snart snart är det över.
 
Dagarna spenderar jag i soffan, kollar Orange is the new black , lite som Beverly hills fast för vuxna. Målar lite när orken finns. Städar inget och rensar inget i garderober som jag hade tänkt.
 
 

Kommentarer
Postat av: Johanna

Usch jag lider med dig, beundrar dig och alla andra som är gravid och redan har små barn. Jag har bara mig själv att ta hand om
Och det räcker gott och väl. Är så trött på psykiskt och fysiskt. Känner mig så tung! Är uppe på 123 kg nu, + 15 kg alltså. Tycker att jag sköter maten hyfsat. Har aldrig längtat så här mycket efter att få börja träna!!!

2014-06-24 @ 12:20:08
URL: http://johannaaspelin.blogg.se
Postat av: Nilla

Stackare, jag skickar så mycket styrkekramar jag kan.
<3

2014-06-24 @ 19:26:46
URL: http://axelsmormor.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0