Sniglar

Alltså denna invasion av äckliga slemmiga mördarsniglar, förra året tror jag vi hitta och dödade kanske max tio på hela sommaren. I år ja bara i morse på väg till bilen halshögg jag tio stycken!!! Känns som en skräckfilm typ, de tar ju över hela världen.
Jag har sagt att jag inte ska ta kampen mot dem i trädgården då jag tror att det är rätt hopplöst men alltså lite får man ju rensa så att man kan gå på uppfarten. Tydligen ger regnet dem näring och kraft, bläää.
 
En annan sak jag tänk på är vad konstigt det är att inte bebisar i magen far illa av att ligga upp och ner, så fort de kommer ut så kan man ju inte hålla dem upp och ner längre...konstigt. Baggen säger att det har med att göra att de ligger i vatten och så är det väl antagligen men i alla fall.
 
Sen har jag börjat nojja lite över snittet, tänker på allt som kan gå tokigt och liksom inser att snart är det dags. Men försöker känna lugnet.
 
 
Vikten fullkomligt skjuter i taket och jag får lite ångest men gör inget åt det som vanligt. fantiserar mest om hur nyttigt jag ska äta och hur mycket jag ska motionera när jag väl är ogravid och läkt. Men det lär väl gå över.
 
Sista dagisdagen idag och på måndag är första semesterdagen. Fem veckors underbar ledighet och jag både längtar och bävar lite. Är lite nervös att orken ska tryta och barna va i sitt esse och liksom att livet ska bli jäkligt jobbigt, irriterat och inte mysigt. Jag hoppas att vår plan att inte göra särskilt mycket mer än att ta en dag i taget kommer att hjälpa. Vi har sagt att vi efter väder och ork ska göra småutflykter utifrån barnens behov. Alltså åka till grannstaden och köpa en glass och gunga lite i en lekpark tex, matsäck i trädgården osv inga nöjesfält, djurparker eller annat stohej...förhoppningsvis blir det lite lek med några dagiskompisar också :-)
 
Är väldigt sugen på High Chaparall men det är för att jag har någon sorts romantisk bild av det från barndomen  och det är liksom bara att inse att även om jag känner mig något bättre vissa dagar så är det att utmana ödet att göra sånna utflykter.
 
 

Kommentarer
Postat av: Veronica

I natt fick jag tvillingar! En pojke och en flicka. De föddes exakt samtidigt, Kramandes, men det gick så bra så bra!

2014-07-04 @ 16:50:46
URL: http://tjockvawa.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0