BOL

Måndagen den 6 januari 2014 och jag väger in mig på 111 kg. 
Vägde mig även 1 januari och vägde då 113,8 kg. 


Det som ska ta mig till mina mål är sund kost där jag ökar grönsakerna och minskar på ris och pasta. Jag skall försöka hålla mig till knäckebröd . 

Januari Februari och Mars är en alkohol och godisfri start på året. Jag får dock vid enstaka tillfällen ta en kaka eller liknande om på kalas. 

Jag tänker att jag ska ta mig an året i 3 månaders bitar liksom :-)

Igår var en mycket bättre dag och inför natten förberede jag mig mentalt på en timmes vaket vaggande . Det blev lite mer än en timme även i natt men tänk vad lite mental inställning kan göra

Lite roligt är det ändå att blicka bakåt, här är min vikt i början av januari ett par år tillbaka . 2010 är ju finaste siffrorna hittills i livet  , det är dit jag strävar. 2016 i januari vill jag väga 85 kg stabilt inte jojo utan då ska det vara min nya trivselvikt :-) Långsiktigt jag vet men jag tror på det!




Kommentarer
Postat av: Moster Nilla

Oj, vilket rörigt inlägg :) men du så smart att dela upp i tre månaders faser. Tror jag ska sno den idén när det gäller mitt shoppingberoende :) :)

Svar: Rörigt som livet är mest :-)

Ja men eller hur, tre månader kan man ju se slutet på. 1 år då kan man ju hålla på och fuska i 8 mån för att peaka på slutet liksom!!
Fårfrun

2014-01-06 @ 09:51:58
URL: http://axelsmormor.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0