2014

Hoppar över årskrönika :-) samanfattar 2013 med att det var fantastiskt ,omtumlande ,underbart ,jobbigt och inser att 2014 kommer bli det samma för det är lite så livet är... Lite upp lite ner, lite överraskningar och lite tristess. 


Nyårsafton inleddes med att Lammet smörjde in kattkraken med barnoljan. , katten låg på skötbordet och lammet var så stolt, svårt att bli arg då :-)


Sen fick Katti duscha med mig , gick väldigt bra. 

Efter en liten tur till staden var det så dags att gå till grannarna. Var så trött och ont i halsen och hostig men vi gick i alla fall. 


Kvällen blev bra, lammet var som en duracellkanin och ett plåster på grannpojken 11 år :-) de lekte ändå bra och vid 23 slocknade hon liksom i farten . Väckte henne till tolv och så gick vi ut till raketerna. 
Tussen var snäll och så men gick ngn knäpp och vägrade ligga i vagnen. Hon somnade i min famn men vaknade och skrek så fort vi la ner henne, jsg höll henne alltså 80% av tiden vilket var lite jobbigt men det hick ok i alls fall.

Vi åt gott och spelade Alias,ett perfekt spel när man är blandade åldrar. 


Gick hem halv ett och 01.00 sov vi gott. 06.00 satte jag en deg på jäsning och sen har dagen gått i ett!! Baggen bakis och jag seg barnen trötta. Tänkte gå ut en sväng med dem men vagnskräcken satt tydligen kvar... Hon gallskrek hur jag än gjorde! Sjukt frustrerande. 




Gjorde god mat , köttfärs och potatisgratäng med timjan soltorkad tomat och timjan.
Sen råkade jag baka en kladdkaka då bror med barn kom en sväng. 

Nu ska jag snart sova och imorgon blir det pappsen och kusinbus. 


Kommentarer
Postat av: Eleonor

Oh köttfärs&potatisgratäng är en av mina favoriträtter. Det var länge sedan jag åt. Btw så gillar jag din blogg, du skriver om allt möjligt så det blir avslappnat.

Svar:
Tack så mycket, man måste tyvärr kämpa ganska hårt och det finns inga genvägar. Man kan nog få en snabbstart av vissa dieter men i slutändan så måste man ju förändra sig själv på något sätt. Det tar lång tid, som sagt, jag är ju inte riktigt färdig ännu :)

2014-01-01 @ 19:51:15
URL: http://thecrowandthebutterfly.blogg.se/
Postat av: Veronica

Usch, när sover du egentligen människa!!
Ja, alltså det är ju fantastiskt att mina barn sov till 12! Har ju inte hänt någon gång tidigare!

2014-01-02 @ 14:02:16
URL: http://tjockvawa.blogg.se
Postat av: Viktkamp

God fortsättning =)

Så gott det ser ut =)

Kramar

2014-01-02 @ 22:13:11
URL: http://viktkamp.webblogg.se
Postat av: ZtorZillen

Va roligt, spelade också Alias både till jul å nyår! :D

2014-01-04 @ 21:24:26
URL: http://www.ztorzillen.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0