Oformlig

Känner mig fruktansvärt obekväm i min kropp. Jag vet att det snart blir en gravidkula och då är det på något sätt mer ok, eller då känner man sig ju liksom fin. Men nu!!! Alltså jag skäms när jag ser mig i spegeln, eller snarare är det ledsen jag blir. 

Kroppen har tagit en del stryk av två täta graviditeter med föregående stora viktnedgångar. Och nu en tredje graviditet. Min drömkropp känns så fruktansvärt avlägsen och ja faktiskt omöjlig att nå. 

Jag pendlar mellan 110-111 på vågen och det känns ändå bra. Samtidigt vet jag att släpper jag efter lite i matmonstrets koppel då går det i en rasande fart uppåt. 
Funderar och tänker och planerar ... Tror att mitt stora mål är att inte passera 120 kg innan Ludda tittar ut. Det skulle innebära att jag vid snitt väger mindre än med Tussen och Lammet. Att jag gått upp 6 kg sen jag plussade. 
Det känns som ett otroligt svårt men ändå realistiskt mål. Jag tror också att mycket hänger på om och när foglossningen slår till med full kraft. 

Hur ska då detta mål nås?! Jag ska verkligen försöka få hjälp av sjukhuset/ dietist. Jag behöver en ytte kontrollfaktor ,en piska mer än en morot och någon som presenterar den "farliga" verkligheten både för mig och ludda med att gå upp i vikt. 

Och ni såklart kära bloggvänner får vara min morot och min tröst! 

Kommentarer
Postat av: Eleonor

Det största misstaget man gör när man blir gravid är att man tror att man får äta för 2. Jag säger så här - du får äta allt men med måtta (vilket är det svåra). Jag vet att du klarar det och då kommer du att må så bra :-)

Svar: :-)
Fårfrun

2014-02-12 @ 13:25:06
URL: http://thecrowandthebutterfly.blogg.se
Postat av: Veronica

Lite sanning jag läst då... (piskar lite, men menar inget illa, men jag tänker att det kanske kan fungera som morot...?)
"Övervikt vid graviditet ökar risken för missbildningar (ryggmärgsbråck, hjärtfel, och gomspalt harmynthet).
Att vara fet ökar även risken för komplikationer vid graviditeten som till exempel havandeskapsförgiftning, graviditetsdiabetes, typ 2-diabetes, högt blodtryck, djupa proppar, sårinfektioner, samt rikliga blödningar efter förlossningen (på grund av att livmodern inte drar ihop sig som den ska).

Du gillar ju att simma också, jag tänker om du får mkt foglossning så är det kanske en bra träningsform för dej? Jag kan passa barnen under tiden!! Cyckling kanske också funkar bättre än promenader, jag följer med till gymmet eller så tar du hit dina barn o lånar min cykel medan jag o barnen äter glass... ;) (Ops... nä inte jag då...)
Tveka aldrig att fråga mej om hjälp!! Jag ska göra allt jag kan för att hjälpa dej!! Promenera så mycket du orkar o kan nu innan du får ont!

Läst en hel del annat på nätet precis nu också o massor med överviktiga gravida kvinnor som knappt går upp nåt alls under graviditeten!!

Pepp pepp, hejja hejja!!
Vi åt ju bra lunch idag i alla fall!
Tack för idag! LOVE!

Svar: <3
Fårfrun

2014-02-12 @ 15:18:00
URL: http://tjockvawa.blogg.se
Postat av: Nilla

Du vet säkert hur du ska äta, men det viktigaste är ATT du äter. Se till att äta 6 gånger per dag, tre ordentliga mål och tre mindre nyttiga mellanmål, Promenader och simning så klart.
Själv funderar jag på att skjuta mig själv om det inte snart är måndag.

Svar: <3 håll ut!!
Fårfrun

2014-02-12 @ 18:43:03
URL: http://axelsmormor.blogg.se
Postat av: Jannica

Vad har jag nu missat... en ny bebbe på gång?? Tyckte nyss du va gravid?? Men hur som, GRATTIS!!! :) Försök göra det som känns bra för dig. Ät bra mat, ta promenader, det är alltid bättre än inget. Sen kan du ju passa på gå med barnvagnen nu innan magen blir för stor och du kanske inte orkar. Men kämpa på nu! Du har ett mål och endast du som kan klara det. Jag tror på dig!

Svar: Ha ha ja här händer det grejer :-)
Fårfrun

2014-02-13 @ 13:23:45
URL: http://jannicaaenneby.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0