D

Skrällen !!! Hemligt!!! 



Jo så här är det. Ett litet litet liv växer i min mage. Känns väldigt omtumlande. Är glad och förväntansfull och lite rädd på samma gång .




Vi kommer om allt går väl ha tre barn under 4 år, vi kommer garanterat ha fullt upp. Detta var inte planerat och jag vet inte riktigt om det gått in ännu vad som faktiskt skett! I augusti kommer nr 3! Det är ett mirakel minst sagt.

Alltså jag har mått sjukt illa de senaste fyra veckorna och varit väldigt trött men annars ok. Ett stort " problem" är vikten!! Jag vägde knappt 90 när jag plussade med lammet och ca 95 mer tussen och nu 113 kg. Jag har ju gått ner lite och vägde 110 kg på inskrivningen. 

Har ingen gravidmage ännu pga bebisen men i mammabyxor ja då ser man ju lite gravid ut!



Jag bestämde mig direkt för att be om hjälp med vikten. Sköterskan visade då en tallriksmodellen bild och sa typ ät som om du har diabetes!!!!! Du ska Max gå  upp 4-8 kg. 
Jag bara kände men vilken toppenbra hjälp, skitskötetska. Men sen vid nästa tillfälle är det en annan och då ska jag fråga igen. 

Det är inte officiellt , så INGA KOMMENTARER på fejjan och respektera att vi vill vänta lite med att berätta för alla. Nu har jag ju inte hundratals läsare på min blogg och er jag känner som läser ni vet ju redan. Men antagligen är det ngn i min närhet som blir lite överraskad nu ha ha :-) 

Men mycket i hjärnan kretsar kring detta och jag känner att jag ville berätta , jag behöver bloggen för att hamna på rätt spår viktmässigt. 

Så mycket har förändrats ta bara jobbet, blir väl tre månader ungefär innan jag går på nästa föräldraledighet. 

Låt mig själv få berätta i mitt ickeanonyma liv Tack!




Kommentarer
Postat av: Nilla

Grattis och oj. Är jag lite puckad.... Hahaha

Svar: Tack :-) inte varg hi hi
Fårfrun

2014-02-08 @ 08:32:55
URL: http://axelsmormor.blogg.se
Postat av: Angelica

Stort Grattis & hoppas att nästa sköterska är bättre! Finns alltid konstiga människor annars ber du om en ny!

Svar: Tack ! Ja jsg hoppas på nästa
Fårfrun

2014-02-08 @ 08:47:29
URL: http://tankarhittditt.blogg.se/
Postat av: Johanna

Vad kul och grattis! Vi känner inte varandra men jag följer dig ändå, och jag är gravid i v 14 så här blir det också en augustibebis! Dock min första :)

Svar: Va kul :-) har du en blogg ?
Fårfrun

2014-02-08 @ 08:58:13
Postat av: Linda

Men Grattis, Tänkte nästan att det var det när du skrev om en skräll. Men vad roligt :-) och tufft... 3 st under 4 år :-)

Du som brukar räkna kalorier kan fortsätta göra det fast du är gravid för att försöka undvika onödig viktuppgång. Det du gör är att räkna ut hur mycket du får äta så äter du det utan någon kalorireducering. Andra trimestern lägger du sen på 290 kalorier och 3:e blir det ett påslag på 500 kalorier. Dvs om du får äta 2000 kalorier för att behålla den vikt du är på idag, då äter du det nu, sen 2290 kalorier andra trimestern och sista trimestern blir det 2500 kalorier. Då äter du vad du behöver samt att du lägger till vad som behövs extra för lilla grynet i magen. Jag gjorde så med C och gick inte upp så farligt. Tappade iofs på slutet och åt oavbrutet då.

Svar: Tack!
Ja det är nog den vägen jag får gå, har bara ngn sorts mental spärr tror jag.
Fårfrun

2014-02-08 @ 09:10:18
URL: http://lindaskrypin.wordpress.com
Postat av: Hundrafemtiotre

Men jisses va kul!!! Stort stort grattis till er! Håller tummar och tår att allt går bra!

Kram!

Svar: Tack !
Fårfrun

2014-02-08 @ 09:16:49
URL: http://hundrafemtiotre.blogg.se
Postat av: Nilla

När jag väntade min andra (Madde) startade jag på en vikt på 56 kilo när jag åkte från BB efter en vecka som det var på den tiden vägde jag 54.... Tror jag vägde 62när jag var fullgången. GALET!

Nu väger 104,4 och är inte Gravid..... inte ens lite

Svar: Men Gud va skönt , gissar att döttrarna brås på sin mamma.
Va har du för målvikt nu efter op
Fårfrun

2014-02-08 @ 11:13:28
URL: http://axelsmormor.blogg.se
Postat av: Eleonor

Grattis!! :)

Svar: Tack !
Fårfrun

2014-02-08 @ 15:58:52
URL: http://thecrowandthebutterfly.blogg.se
Postat av: Veronica

Eftersom min jävla mens spelar mej ett spratt gjorde jag ett test idag också för att inte ens tänka tanken, som jag visste och som tur är visade det negativt!

Svar: :-)
Fårfrun

2014-02-09 @ 10:42:40
URL: http://tjockvawa.blogg.se
Postat av: Tessan

GRATTIS!!!!!! :-)

Svar: :-)
Fårfrun

2014-02-09 @ 15:53:36
URL: http://tesslundin.blogg.se
Postat av: Köttbullen

Men åh, vad roligt!!! GRATTIS!!! :) 3 barn under 4 år är mastigt, men också kul, och tänk vad mycket glädje de kommer ha av varandra.

Angående vikten så tycker jag du ska fortsätta tänka som tidigare, fast kanske lite extra energi om du behöver det. Jag har inte själv någon erfarenhet av det där men har hört flera som blivit gravid och som fått rådet av dietist att fortsätta äta bra mat, och inte för lite. Men inte heller för mycket. Hoppas du får bättre råd från nästa sköterska!

Svar: Tack :-)
Fårfrun

2014-02-10 @ 13:24:10
URL: http://viktigt50.wordpress.com
Postat av: Kattis

Åh grattis grattis grattis!

Svar: Tack
Fårfrun

2014-02-10 @ 20:51:39
Postat av: ZtorZillen

Wow! Börjar nästan grina när jag läser detta! Sååå roligt för er...och visst det blir säkert tufft ibland med 3 barn under 4...MEN tänk också på allt positivt! De kommer ha så mycket mer stöttning av varandra sedan och ni kommer få såå mycket lärdomar som föräldrar! GRATTIS!

Svar: Tack zillen och en stoooor kram
Fårfrun

2014-02-11 @ 21:31:19
URL: http://www.ztorzillen.blogg.se
Postat av: alex

men gud!!! grattis :) Är sjukt impad av att du orkar med så många barn, orkar knappt med mitt troll :) käner mig som en zombi:)

Svar: Orkar är nog en sanning med modifikation ;-) jag tyckte första tog all min tid kunde inte för mitt liv förstå hur vi skulle gå ihop det med 2.... Men det har ju gått på någe sätt, tufft många många gånger men också fantastiskt att se dem ihop.
3:an ja jag förstår ärligt inte hur det ska gå men försöker landa i att man anpassar sig efter den verklighet msn befinner sig i.
Fårfrun

2014-02-13 @ 14:33:20
URL: http://mlbloggen.blogg.se
Postat av: Johanna

Här är min blogg, har dock varit väldigt dålig på att blogga... Får sätta igång nu :-)

Svar: :-)
Fårfrun

2014-02-15 @ 21:47:38
URL: http://jsdagbok.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0