Jul

Det blir jul i år med. 


Städningen har jag prioriterat bort sedan länge. Fönstren bara putsade på insidan och bara i köket. 
Grannen är klädd, kulor, glitter och pynt flyttas runt, runt varje dag. 
Pepparkakshuset står i barskåpet för att överleva.
De flesta julklapparna är inhandlade, inslagna och gömda. 
Julgrupper är gjorda och amaryllisen på väg att slå ut.
En mosskrans hänger på dörren. 

Lammet räknar ner och kollar strumpan på sängen varje morgon. Hon har slutat med napp, vi skickade dem till nissarna, har gått otroligt bra.
 Tussen är min största utmaning just nu, hon äter upp all min energi och får mig att känna mig otillräcklig. Hon skriker rakt ut helt hysteriskt så hon nästan blir blå ett par gånger per dygn. 
Ludde växer så det knakar, min lilla prins han sover bättre och är en rätt glad prick. Han skrattar högt åt sina systrar och att drunkna lite i hans ögon gör mig varm. 

Ändå känns livet tyngre än någonsin. Tänker katastroftankar samtidigt som jag inte ens orkar bry mig riktigt. Gråter när jag ser mig i spegeln, skäms inför mig själv. Är så fruktansvärt slut i orken. Är så långt ifrån vad jag vill vara för mig själv, mina barn och min man. Ifrågasätter mig själv.
Gör vad jag anser man ska göra, bakar, pysslar, pyntar men det är mest yta. 

Men det blir som sagt jul i år med och det finns många som har det värre. Jag hoppas barnens glädje ska nå in i själen. Jag hoppas det vänder snart.


Kommentarer
Postat av: Hundrafemtiotre

Jag får sån lust att bara hålla om dig, överföra kraft och säga att du är bra som du är - här och nu. Ta en dag i taget.

Kram!

Svar: <3
Fårfrun

2014-12-14 @ 22:17:36
URL: http://hundrafemtiotre.blogg.se
Postat av: Veronica

Vännen!! Sänk kraven! Du har gjort mer än jag! Barnen kommer känna julkänsla ändå och vem bryr sig om rena fönster? Inte barnen i alla fall!!

Sen kan jag inte låta bli att skratta LITE mitt i eländet... Det är ju i alla fall tur att Grannen inte går naken!! Hi hi hi!

Svar: ;-)
Fårfrun

2014-12-16 @ 08:23:49
URL: http://tjockvawa.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0