Dogge

Har fyndat nästan alla julklappar till barnen på loppissidor, det känns bra. 

Trött och snurrig som jag är så glömde jag fråga innan vad det skulle kosta att laga vår värmepanna som pajade!! 21000 härliga kronor. Hade jag frågat hade vi istället investerat i en ny för 60000kr vilket vi ändå måste göra snart. 

Jag känner ingen stress eller press över julmåsten, på helt riktigt känner jag ingenting . Det är det som oroar mig inte något annat. Har pratat med min fina BVC sköterska och jag tror vi har en plan. 

Lilla Tussen var med om en läskig sak häromdagen på dagis. En hund slet sig och sprang mot henne och satte tassen i pannan på henne så hon flög i backen med världens smäll, läskigt. Jag var lugn men efteråt kom pulsen och tankarna vad som kunde hänt. Jag veeeet att det är ägaren som gör hunden och jag vet att golden är de som står för flest bitolyckor per år men nu var det en stor kraftig amstaff och ja jag har fördommar. Tussen fick blåmärke i pannan och slog ju i bakhuvudet och grät hysteriskt .
Mamman blev skärrad och djupt ångerfull bad om ursäkt osv, har inget övrigt att begära eller önska av henne. Men jag känner mig nu rädd för hunden, vill samtidigt inte göra barnen hundrädda.
Hunden var glad inte arg. 









Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0