Looser mamma

Vilen jobbig dag. Började med natten egentligen, Tussen vaknade säkert fem gånger och skrek och fäktades, slängde nappen och var liksom otröstlig. Bara korta korta stunder och bara jag fick ner henne på kudden så slocknade hon, men svårt för mig att somna om. 

Sen vaknade de så vi gick upp vid 6 så inte sjukt tidigt men ändå ingen sovmorgon direkt! Försökte låta Baggen sova ut då han jobbat hela v och behövde det.  Vid nio väckte jag honom och hade då hunnit tappa både ork, humör och folkvett!!! Ush otrevlig och sur. Men orken är så liten och det var ju dumt av mig att kämpa på så länge och köra slut på mig men men lätt att vara efterklok. 

Alltså det här med barnuppfostran, jag tror liksom inte det är min grej. Känns som om jag misslyckas hela hela tiden. Jag brister och fräser ! Det är ju jag som är vuxen det är jag som ska orka, vara kärleksfull och konsekvent , erbjuda trygghet och gränser. 
Mitt kloka vackra Lamm utmanar mig verkligen och provocerar mig. Ja hon är bara 3,5 år men alltså jag vet inte hur jag ska göra?? Hur får jag henne att lyssna? Kan man få en 3,5 åring att lyssna. Jag har inga stora krav eller stenhårda regler vill bara att det ska flyta på. Vill att hon ska växa och ha gott självförtroende och stor självkänsla. Hon är fantastisk på så många vis men också en liten vilde. 

Vi har varit iväg hela dagen, skulle kolla på motorcyklar men det var stängt. Blev biltema och mc donalds i stället.  Konstant hela tiden ifrågasätts det, skriks och protesteras mot allt och inget, nu snackar jag illskrik så folk vänder sig om för att man inte får leka med yxorna på biltema typ!!! Skrik för att kundvagn är fel, lördagsgodiset har fel färg osv....

Nu ikväll bad jag lammet ställa upp sin godisskål på en hylla så att inte tussen skulle äta upp det, jag bad vänligt och bestämt tre gånger sen tog jag skålen och skulle själv ställa upp den. tussen gnäller efter skålen hela tiden... JAG snubbla och ut åker hälften av godiset över golvet. Tappade helt kontrollen och slängde skålen i golvet så godiset flög och typ skrek att du får inte se mer på tv nu!!!

Ush och fy vad det känns i själen , hon blev rädd för mig, jag blev rädd för mig och framförallt skämdes jag. 
Har försökt att förklara och trösta och vart närvarande hoppas hon inte tog skada! 


Hon somnade efter saga, pill i håret och sång. Med sin nya docka bredvid sig. 



Kommentarer
Postat av: alex

du är inte mer än människa:)

Svar: :-)
Fårfrun

2014-08-17 @ 13:34:09
URL: http://mlbloggen.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0