9 dagar

Var hos barnmorskan idag för sista besöket. Det gick bra, alla värden ser bra ut. Magen följer sin höga kurva. 127, 3 kg står vågen på nu, är det möjligt att inte gå över 128?? Vi får se. 

Men han har snurrat runt igen och ligger med huvudet ner åt liksom vänster. Han ligger alltså snett över magen så rumpan typ under mitt ena bröst. Detta förklarar att jag liksom måste ställa mig upp ibland när han sträcker på sig eftersom ja han får liksom inte plats. 
Hon trodde också han är stor men sa samtidigt att det är svårt att veta. 

Att han ligger som han gör innebär att om vattnet skulle gå så ska jag lägga mig ner och ringa . Ringa vem ambulans??? Och jo om värkarna sätter igång är det ambulansen annars förlossningen för vidare instruktioner. Blev inte nervös av det men messade Baggen och han blev nervös. Och då blev jag också nervös. . 

Har ätit sushi till lunch och shoppat mjukisbyxor att ha efter snittet, mascara och två linnen. 


Har även besiktigat bilen!!!! Styrlederna måste bytas och en lampa. Alltså sen skulle egentligen hela framrutan bytas men han tyckte jag verkade ha fullt upp ändå. Ett stenskott som gått igenom besiktningen 4-5 gånger utan anmärkning var orsaken, tur att vi slapp det i alla fall.
Han undrade om jag inte tyckte att det skramlade mycket när jag körde. Nja jo lite sa jag !  Sen sa han att han lagt en liten grej i bagaget som suttit löst. 



Liksom 1m*40cm stålplatta som låg/satt helt lös under bilen. Någon form sv värmeskydd. Det var tydligen inget man behövde åtgärda i  alla fall. 

Kommentarer
Postat av: Veronica

Åhhh... Snart är det dags! Som jag längtar!!

Och du! Glöm det där du skrev om losermorsa!! Du är bara precis som vilken annan morsa som helst!!
Tänk bara alla gånger jag har ringt dej o berättat hur dålig jag varit! Vi gör sämre val och handlar spontant ibland. Nej jag lovar att varken storMärta eller LillMärta kommer att ha tagit nån skada!!
Man kan inte var på topp jämt! Du är bäst! Glöm aldrig det!
Puss

Svar: <3
Fårfrun

2014-08-19 @ 21:41:22
URL: http://tjockvawa.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0