Vår

Gjorde ett sånt himla bra fynd på en facebooksida i helgen, är med i flera olika loppissidor men även en skänkes och en bytes/ skänkes sida. En gammal hederlig snickarbänk lades ut som skänkes och snabbt skrev jag, den tar jag. Optimist som jag är åkte jag dit med bara vanliga bilen och båda ungarna med mig, tänkte att man kan ju prova att få in den. Alltså skam den som ger sig, in gick den och nu står den där hemma. Jag skulle kunna tänka mig att piffa till den lite, ta fram brädorna på skivan och skrapa den lite och sen ha den i köket men Baggen var inte lika tänd på den iden.

 



I påsk har vi, mest Baggen, börjat med den trapp jag fick för mig att vi skulle ha på baksidan. Vi sågade itu de stockar som förut låg utmed garageinfarten och så ska de liksom bli som en naturtrapp i sluttningen upp till kullen. Det kommer bli så himla fint sen, ska liksom göra fint med stora stenar och lite växter och gräs och ja jag ser det framför mig J

 





Och så igår kom veden, så häftigt att hela timmerbilen gick in bakom garaget, väldigt nöjda med grävningen. Ett stort lass blev det så nu klarar vi oss nog i två år om det inte blir två vargavintrar på raken. Veden ska ju egentligen redan vara färdigkluven men vi har redan ved inför kommande året så det här är till om ett år så det är lugt. När björkarna får musöron ska veden annars vara kluven för att hinna torka.

 

 

 

 

 

 


Kommentarer
Postat av: Eleonor

Fränt, snickarbänkar är alltid bra att ha!

Ursäkta sent svar men bättre sent än aldrig - glad påsk till dig också!

Svar: :-)
Fårfrun

2014-04-23 @ 07:37:27
URL: http://thecrowandthebutterfly.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0