Monda

Helgen har varit varierande mestadels lugn och fridfull. Lördagen spenderades med cykelinköp till Lammet, hon hade önskat sig en lila cykel. Lyckan var total när vi hittade en lila och vit cykel med blommor på, med cykelkorg och med en lila ringklockstuta. Hon fullkomligt strålade när hon fick cykla ut ur affären. Underbart att se sitt barn så lyckligt.
 


Sen var det kalas för lillebror med kakor och tårta och kvällen avslutades i soffan. Lördagen var nog den jobbigaste dagen hitintills rent smärtmässigt, fruktansvärt ont hela dagen trots tabletter och stöd när jag gick.
 
Söndagen var så kall och blåsig så det knappt gick att vara ute, tråkigt då vi var laddade frö en dag i trädgården med lite fix, plantering och såklart cykling. Men det blev vinteroverall på och en liten sväng med cykeln i alla fall.
 
Kattis har blivit svullen på magen där hon snittades och verkar lite öm men jag hoppas det går över. Hon fick ju gå ut trots att det inte gått så många dagar och det var nog lite tidigt, hon springer ju och hoppar som en gasell.
 
I morse var det invägning igen och jag vägde 113,7 vilket visserligen är ett plus på 0,1 kg sen förra veckan men det känns som ett minus då jag i onsdags vägde 114,4. Försöker hitta balansen med det är svårt. Får ingen rutin på handling och planering av mat måste försöka prioritera det men när liksom??
 
Lämnade ungarna i morse och det var lite extra tufft då ingen från Tussens avdelning kommit ännu, jag känner ju alla fröknar väl eftersom dagis är så litet men för henen är ju inte alla lika trygga ännu. När jag lämnade över säger fröken ja jag har förstått att det bara är att vara brutal och så går det över fort när du gått…..vilket jävla ordval blir förbannad. Brutal hör liksom inte hemma där, men jag förstår vad hon menar att det liksom inte går att göra det utan skrik och att hon vrider sig och vill till mig men liksom halli hallå tänk på ordval tack!!
Lammet var också lite ledsen vilket känns jobbigt det med, hon ville inte riktigt gå in och jag fick lirka och lirka innan hon kröp upp bredvid en fröken och läste saga.
Idag hade hon på sig min gamla klänning, ja sa att hon fick det om jag fick göra tofsar hi hi


 
Kort vecka denna vecka känns skönt, och även nästa vecka blir ju kort. På fredagen är det dags för sockerbelastning på mvc för att kolla så man inte fått graviditetsdiabetes ( alla tjocka får göra det typ) och även vanlig kontroll. Tror de mäter magen första gången då och kanske lyssnar på Luddes hjärta. Ska då också be om ny läkartid då det inte håller att jobba så länge till samt att jag känner att jag vill prata om medicineringen och få bättre kolla på det.




 

Kommentarer
Postat av: Jannica Enneby

Va kul att hon fått sig en cykel :):)

Svar: Ja lyckan är stor
Fårfrun

2014-04-15 @ 18:48:09
URL: http://jannicaaenneby.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0