Ensamstående

Jag är så ofantligt glad att jag inte är ensamstående, att ha varit gräsänka sen i måndags sliter verkligen på krafterna. I kväll kommer Baggen hem och både jag och ungarna har längtat oss galna. Vi är en väldigt tight familj, är oftast tillsammans och sover väldigt, väldigt sällan ifrån varandra. Man anpassar sig väl till det mesta men jag skulle ha väldigt svårt att trivas med att Baggen jobbade borta i perioder.

 

I natt vet jag inte riktigt vad som hände jag gissar på en sockerchock, Lammets kost igår bestod matmässigt av två kokta korvar sen var det bullar och kakor och även godis. Hon vaknade i alla fall i natt och ropade då hade hon kräkts!! Väldigt lite och bara rosa godisar, hon var vid relativt gott mod så jag gissar på att det blev för mycket av det goda.

Dock så mycket att pyjamas och lakan var tvungna att bytas och ungen tvättas av…en godis hade typ fastnat i lockarna riktigt ofräscht. Självklart vaknade även Tussen och skrek och grät, hon förstod väl inte vad som hände riktigt. Men ja då saknade jag Baggen väldigt mycket. Lyckades klä av, tvätta, klä på, byta lakan ( slängde ut dem genom fönstret) och sen var det bara att söva om dem. Sjöng och sjöng och sjöng och tillslut efter vad som kändes som en mindre evighet somnade de.

 

De sov sen gott men jag vaknade en gång i timmen typ. Bestämde att vi vaknar när vi vaknar och så får vi kolla läget. De var relativt pigga och pillade i sig lite frukost. Hade bestämt med mig själv att inte stressa men lite stressigt blev det. 5 över sju satt vi i bilen, det är vanligtvis kvart i sju vi åker men det gick bra. Tårar och skrik som vanligt från Tussen min men jag hoppas att det stämmer som de säger att hon lugnar sig när jag gått. Hur som helst så sliter det i mitt hjärta, ont gör det och jag har en klump i halsen. Är det värt det? Tar hon skada?

 

Hade faktiskt tänkt ta kryckorna idag men jag glömde dem, i morgon är det premiär på vattengympan för denna gång. Ska bli lite skönt. Rakade benen i söndags och alltså herregud va håriga de var!! Jag har inte särskilt kraftig hårväxt men det här var ju päls liksom, minns i och för sig inte när jag sist rakad e dem…men jag gick nog ner ett halvkilo i alla fall.

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0