Pepparkakshus

Fortfarande en febrig liten Tuss, mycket bättre under dagen men så en liten febertopp nu på kvällen. Hoppas natten blir ok. 

Idag har det obligatoriska pepparkakshuset bakats. Jag gjorde bitarna och satte ihop det med bränt socker när Lammet var på dagis och när hon kom hem smyckade vi med kristyr och nonstop. Sen blev det lite kakor av degen som var kvar. 


Det är lite walking dead över händerna men hon ville göra händer och då blev det så . 

Jag gissar dock att huset inte kommer att överleva fram till jul.... Finn fem fel liksom :-) 



Funderar en hel del på att det snart är dags att börja jobba igen. Det känns inget vidare faktiskt. Jag trivdes inte med det arbete jag bytte till innan Tussen föddes och det känns motigt att gå tillbaka. Men vissa dagar är jag mer pepp och tänker på de fördelar jobbet har .

 Vad vill jag då egentligen? Känner att jag måste nysta lite i det. Jag vill känna mig duktig på det jag gör, som att jag är rätt person på rätt plats. Jag vill tycka om mina arbetsuppgifter och mina kollegor. Jag vill i perioder utmanas och vara längst fram och rodda i kaos och kris samtidigt som jag ibland vill arbeta på rutin utan utmaningar. Jag vill kunna lämna arbetet på jobbet och inte ta med det hem. Jag vill tjäna bra.  Ohhh nej jag vet inte? Får nog klura vidare. 

I morgon blir det julgruppspyssel, saffransbullar och ev en tur till stan.


 


Kommentarer
Postat av: Veronica

Fin pepparkakshus!
Du är duktig o pysslig!
Krya på tussen!
När är det dags att börja jobba då?
Jag tror det går bra, sök lite nya tjänster då vett ja!
Puss

Svar: <3
Fårfrun

2013-11-28 @ 20:24:34
URL: http://tjokvawa.blogg.se
Postat av: Jannica

Blev superfint ju :) Och charmigt när man gör peppakakor lite annorlunda "än dom ska vara" :)

Svar: :-)
Fårfrun

2013-11-29 @ 11:06:39
URL: http://jannicaaenneby.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0