Nystart

Måste nog dra i nödbromsen lite. Känner att sista tiden kommer i kapp mig så fort jag sätter mig i soffan bara slocknar jag, inte somnar utan slocknar . Eller alltså jag somnar ju men är liksom inte utvilad när jag vaknar.

Ja nu har jag då haft ett par dagar då jag ätit upp mig lite så att säga 

Men nu är det skärpning som gäller 112,6 kg stannade vågen på i morse så + 2 kg!!!! 

6 veckor och att på den tiden gå ner 13 kg! Helt orimligt. Jag tänker 5 kg på 6 v med start idag. Jag kommer såklart att fortsätta med BOL. 

Fredagar får jag unna mig något men inte allt! I övrigt är det naturdietshake till frukost och ofta till lunch som gäller och tre promenader per v. 

Att det ska va så jävla svårt!

Detta var ett av de första inläggen i bloggen, skrev det för ganska exakt 2 år sedan och har bara justerat siffrorna lite!!

Ett hälsosamt BMI ligger mellan 20,1 – 25. 
BMI står för Body Mass Index. Siffran ska inte ses som ett exakt mått på eventuell över eller undervikt. Om du exempelvis är mycket muskulös kan du få ett högre BMI.

Vad innebär då detta för mig??
174 cm lång och ca 113 kg har jag ett BMI på 37,2.fetma.
Om jag "bara" ska vara överviktig ska jag väga mellan 90 och 76 kg
Om jag ska vara normalviktig ska jag väga mellan 75 och 56 kg

OM vi då tänker oss ett snitt för övervikt säg 83 kg så innebär det att jag behöver gå ner 30kg
om vi i stället tänker oss att jag ska bli NORMAl, (hatar det ordet) så innebär det vid ett snitt ca 63 kg det betyder att jag ska gå ner 50kg
Jag skulle alltså kunna väga 56 kg , 56kg mindre och vara normalviktig.

Hur skulle jag se ut då??? Runt 85-90 trivs jag och känner mig bra, det är målet! Jag gillar inte bmi riktigt, tycker faktiskt det är lite farligt nästan, missvisande. Men det är ju endå någon form av standard.


Det är nyttigt att kika bakåt ibland för att ta sig framåt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0