Kaka

Pu vilken dag, trodde seriöst jag skulle bryta ihop vid nio i morse. Då hade Tussen redan sovit sin förmiddagskvart, Lammet hade sagt nej ungefär 2000 gånger, vill inte 200 gånger och skrikit att hon ville se ngt annat på tv ca 37 gånger. Alla hade ätit frukost och två klädombyten och två bajsblöjor var avverkade . 
Jag tittade helt seriöst på klockan och tänkte liksom att den här dagen går inte!!

Snilleblixt! I bilen är de fastspända och ofta tysta. Packade in dem och styrde iväg. Körde långsamt och tog en omväg så vägen tog 60 min i stället för 30 min. Köpte fönsterputs och ett pysselkit( sax, stans och ngn sorts mönstermaskin) ska visa sen.
Lammet mutades med en chokladtomte i folie ( två för 10kr) riktigt äcklig choklad men jag tryckte i mig den ena :-(

Hem och pyssla lite= klistra hundra klistermärken på ett papper. 
Lunch bidde ugnspankaka och hallonsylt. 

Packade ihop ungarna igen, trötta och griniga, ner i vagnen . Punktering!! Helvete hittar pumpen, får i luft och sen går pumpen sönder , hittar en gammal cykelpump slänger ner den i vagnen och börjar knalla. Inser att cykelpumpen inte kommer hjälps ett skit måste va sån där annan pump. Knallar på och hoppas luften stannar kvar. De somnar jag går , jag vänder vid 2,6 km ungefär då vaknar Tussen skriker sig blå vid fyra tillfällen på vägen hem . Enda som hjälper är att bära henne. Att bära typ 10kg bebis i overall och samtidigt dra tvillingvagn på lite lerig väg med 17kg lamm i...ingen bra idé . 



Hemma bakar vi loss, sockerkaka och toscakaka utan mandel. Vet inte vad jag gjorde men någon stans i mitten sänkte jag tydligen värmen till 100 grader???? Tyckte den såg lite väl fuktig ut, provade att skälpa upp den på ett fat och det rann smet blandat med lite fastare konsistens , ner med skiten i formen igen och in i ugnen.  Men god blev den tydligen, grannpojken, Lammet och Baggen var nöjda. Jag åt av toscakakan som också blev god, inte en liten bit utan typ halva kakan!

Ser bra ut

Inte liks fräsigt!!


Åt blodpudding med lingon och coleslaw till middag .

Värdelös matdag men jag gick ju ändå 5 km.
Dagens positiva att Tussen äntligen kryper , skitsöt är hon. 

I morgon är det en jobbig dag skall va  på sjukhus i annan stad hela dagen . Ska sköta maten och gå en del, kanske köpa ett paket cigg. 

Kommentarer
Postat av: Tessan

Jösses vilken dag! Vad duktig du är ändå som ger dig ut- jag hade aldrig gått iväg med dom förutsättningarna!! Jag hade tagit punkan som en anledning att få gå in och sätta mig på arslet igen!!!

Svar: Hade jag gått in igen hade nig min trötthet/ frustration blivit övermäktig ! Typ slå sönder ngt :-) men tack
Fårfrun

2013-11-05 @ 22:05:56
URL: http://tesslundin.blogg.se
Postat av: A

Vissa dagar är värre än andra. Du är stark du!
Kram kram

Svar: Tack
Fårfrun

2013-11-05 @ 23:24:55
URL: http://motnyalivet.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0