Avlopp

Fick ett ryck i förmiddags och skulle rensa avloppet i köket !! Alltså fy fan vad vidrigt. Jag skruvade bort siken och de översta rören och de var nästan helt igensatta av en svart grå slemmig äcklig massa urk!! Så jäkla skönt att det blev gjort, tänkt på det länge då det runnit ur lite dåligt. 

Hur ofta rensar ni avloppen hemma ? Köket och toan?? Jag skulle nog säga att köket 1 gång per år och handfatet kanske två eller tre?

Hur ofta byter ni disktrasa?lakan? Tandborste?
Här går det nog två trasor i månaden tandborstarna tror jag vi brukar ha två månader .... Lite äckligt egentligen när man tänker på det! Lakan byter vi typ 1 gång i månaden eller kanske lite oftare? Man borde ju byta varje vecka. 






Kommentarer
Postat av: Tessan

Duschavloppet rensar vi rätt ofta, köket och handfatet mera sällan (typ aldrig) men jag tänker på det ofta då det rinner ner dåligt i köket nu! Disktrasa kanske 2 ggr per månad precis som du, får dom torka ordentligt när dom inte används så börjar dom inte lukta så fort. Har för mig att man kan "sterilisera" dom i diskmaskin då och då om man vill spara dom längre..

Tandborsthuvud (använder elektrisk) byter jag när dom börjar se slitna ut. Sängkläder brukar vi byta/tvätta 3-4 ggr i månaden, underlakanet mer frekvent (varannan dag) då det blir babyspya på dom varje natt.

Svar: Ja lakanen beror ju lite på vad som händer och sker :-)
Fårfrun

2013-11-03 @ 19:36:04
URL: http://tesslundin.blogg.se
Postat av: Viktkamp

avlopp en gång om året.. =)
Tandborste var tredje månad, lakan varannan vecka men pga kvalsterallergi borde jag byta en gång i veckan. Disktrasa varannan vecka =)
Kram

Svar: :-) jobbigt med kvalster allergi!
Fårfrun

2013-11-03 @ 20:47:04
URL: http://viktkamp.webblogg.se
Postat av: Kattis

Avloppen har jag inte rensat nån gång, men jag flyttade hemifrån för 2 månader sedan så jag är kanske ursäktad.. hemma så skötte mamma det där ;) hehe fast det luktade som fan ur duschavloppet så jag har haft i (miljövänlig) propplösare där i vid två tillfällen. Visade sig sen att det var nått som satt snett i och det var därför det luktade.. aja :)

Tandborste har jag sjukt länge, tror jag haft min sen i våras. Byter när den börjar se sliten ut.. fattar inte hur den kan hålla så länge?? haha

Disktrasan blir nog en i veckan typ.. vet inte varför det går så många. Kör dom i tvättmaskinen på 95 grader och spar dom till städning. Mina börjar inte lukta (är manisk med att skölja ur och hänga på tork) men dom börjar se för räliga ut och då vill jag inte ha dom i köket.

Lakan typ en gång varannan vecka. När jag bodde hemma bytte jag kanske varannan månad..

Svar: Hi hi va har du för superborste ?
Fårfrun

2013-11-03 @ 21:17:45
Postat av: Moster Nilla

Ojoj avloppet brukar vi ta när det behövs och då med Kaukstiksoda och kokande vatten. Disktrasor byter jag minst en gång i veckan, använder den ibland på golvet och då kastar jag den. Tandborste när jag ser att det behövs och lakan en gång i månaden cirka kan ibland bli längre faktiskt...äckligt va

Svar: Skitäckligt ju :-) det har nog aldrig hänt här!!!
Fårfrun

2013-11-04 @ 05:50:51
URL: http://axelsmormor.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0