Superprinsessan

Lämnar Lammet på dagis, det är lite jobbiga lämningar nu då hon är så mammig. Jag försöker att ha god tid på mig, följa med in en stund och liksom starta igång leken och sen säger jag hej grå och går. 
 
Igår ville hon in i dansrummet så jag följde med och där stod tre grabbar från den större avdelningen (4-5 år) och klädde ut sig till superhjältar. De förklarade intensivt om deras olika egenskaper och hur de kunde kasta eldklot och flyga osv Lammet och hennes kompis E (tjej) dök ner i klädhögen och ville vara sessor, glittriga kjolar och tyll slöjor slets fram och skulle på...kände lite i min genustarm att men hallå vad hände när hände det....så sjukt uppdelat och de gjorde det på egen hand, de väljer redan det samhället gett dem. Förutbestämda roller!
 
jag försökte berätta lite snyggt för Lammet och E att deras slöjor kunde spruta eldpilar  på dumma drakar ...innan jag gick tryckte jag på en av killarna en rosa glittrig prinsess Tiara i tyg och sa att den var magisk..kände mig lite nöjd.
 
Allt ska vara prinsessa här hemma nu. Säger namn bara att det är prinsessjeans så är det lugnt, prinsessmat och prinsesstandborste...
Älskar min lilla prinsessa me otroligt stark och egen vilja och jag önskar at vi som föräldrar kan ge henne val i livet, alltså ge henne möjligheten att välja i vardagen utifrån intresse inte bara kön. 
 
Var på gamla jobbe en sväng igår, mycket är förändrat där, samanslagningar och omstruktureringar har gjort att personalen har ändrats, många kvar men många borta. Trots det kändes det som att det var mitt jobb jag hälsade på. Undrar hur det blir efter föräldraledigheten, men det är långt kvar tills dess. Jag ska ju vara här och nu!!! 
 
Fick min första "nya" telefon igår eller den andra egentligen..en iPhone och jag är så glad. Känns lyxigt! Jag köpte min första mobil för min första lön för ca hundra år sedan jag gick in i butiken valde ett skal som var mönstrat som en ko och sa ge mig en mobil till denna. Ingen kamra, inget internet men oj vad jag älskade den mobilen. Sen hade jag den i många många år, på slutet ihoptejpad med frystejp!! Nja jag är väl inte känd för att va tekniknörd liksom, har inget intresse inget sug efter det senaste. Inte förrens nu, i löve min iPhone ! Det är en iPhone 4, alltså inte det senaste men jag är så sjukt glad.
Nu ska jag bara få den att funka oxå, eller den funkar jag ska bara förstå den ha ha.
 
Nu ska jag fota saker till loppis :-) ska loppa ihop en lekställning eller gungställning.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0