Igår

Var en bra dag igår. Premiärdopp i sjön, eller jag var i till knäna men lammet doppa sig. Hon var överlycklig skrattade och hoppade från bryggan,  det var härligt att se henne. Men när vi skulle gå därifrån gallskrek hon!!! Ville bada mera. Antar att det är så sommaren kommer att se ut. 
Bästa v var här med sina två döttrar, ibland är det så otroligt skönt att bara vara med någon man kan vara helt sig själv med. Jag är nog lyckligt lottad som faktiskt har flera sånna personer omkring mig. 
Baggen såklart eller vad vet jag så kanske det inte är för alla. Men för mig är det så, med honom är jag mig själv, ibland kan jag nästan tänka att jag är mer mig själv då än när jag är ensam . Som om han öppnar upp min själ till och med för mig. 
 
Ibland mellan blöjbyten, tvätt, ved och sömnbrist     är det lätt att man låter ilska och frustration gå ut över fel personer . Baggen får stå ut med en hel del just nu. Jag tycker det är så jobbigt att jag är så sur och tvär men jag kan inte riktigt styra det. Hoppas det vänder snart. 
 
Idag har vi varit ute en del men det var så varmt och miljarders flugor så jag höll på att bli tokig, klippte lite gräs och baggen sågade upp sista stocken så nu är det bara klyvning och stapling kvar. Av ca 45 kubik så är kanske 10 helt klart så det är många timmar kvar. 
Det kanske inte ser så mycket ut men det är det,  högen är nästan två m hög och allà bitar 50 cm, ca 25 ton!!!
 
Man blir så nöjd när det är staplat, fint blir det. 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Gunilla Kalered

Förr använde vi nästan bara ved men det är vi för gamla för nu men eldar när det är riktigt kallt. Gillar egentligen vedklykeri, stå där och fundera och ta det lugnt.

2013-06-01 @ 21:23:30
URL: http://axelsmormor.blogg.se/
Postat av: Anonym

Plankan är för jävlig men det går...än så länga ja

2013-06-01 @ 21:24:04
Postat av: jannica

Härligt att bada :)

2013-06-01 @ 22:04:23
URL: http://jannicaaenneby.blogg.se
Postat av: A

Vad med ved!
Det är det bästa att ha de bästa människorna omkring sig!
Stor kram ❤

2013-06-01 @ 22:24:10
URL: http://motnyalivet.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0