Roadtrip

Mc donalds
30 grader varmt och sol ute, på mc donalds småbarnsföräldrar.
Log åt pappan som stod upp vid sin lilla familjs bord och åt sin hamburgare samtidigt som han vaggade i en gungande takt, bebis på magen i babybjörn.

Log och skickade styrka till mamman som gick från att pedagogiskt förklara för dottern att nu ska vi inte åka mer rutchkana till att bära ungen skrikande därifrån.

Led med pappan med skäggstubb och påsar under ögonen som bar bricka och babyskydd när mamman försökte valla en ca 3 åring från kassa till bord.

Såg med förvåning två föräldrar sitta vid ett bord och de fyra barnen vid bordet bredvid. Föräldrarna skrattade och pratade med varandra log och tog lite på varandra mellan pomme och burgare. Barnen ja de satt lugnt och sansat på varsin stol, åt och hjälptes sen åt att plocka bort!!! Ja de var inte tre år kanske mellan 6 och 15 år det ger ju lite hopp om framtiden ;-)

Någonstans sitter kanske någon och bloggar om sitt besök på mc donalds idag. Skriver om mamman som 100 gånger sa åt din dotter att klättra ner från fönstret, sitta på rumpan när man äter, att inte spotta cola , att bordsgrannarna inte vill smaka hennes pomme osv kanske skriver denna någon om kaoset när penicillin plockas upp och skall ges samtidigt med välling och samtidigt som föräldrarna försöker äta. Kanske beskriver denna någon hur föräldrarna jagar sitt barn i klätterställningen/rutchkanan hur de lockar, hotar och till slut bär ungen därifrån gallskrikande .
I så fall är det fårfamiljen denna någon observerat.

Innan det var vi på biltema, hittade saker för ca 1000kr som vi inte visste att vi behöver!
Lammet provade alla , ja ALLA cyklar. Hittade och han öppna en kartong med rakblad (det gick bra). Hon provduschade i det exemplar som var uppbyggt av en duschkabin, noga noga tvättade hon hela kroppen ( utan vatten och tvål såklart men med enorm inlevelse) sen hittade hon sågavdelningen och efter det mc avdelningen.

Vi var hemma igen vid ett eftersom vi åkte tidigt. Väl hemma studsades det studsmatta, gungades , lekt i lekstugan, byggt lego, lagat mat osv osv .

Behöver jag säga att jag är lite trött!!


Kommentarer
Postat av: Johanna

Sv; semigfalla hette bloggen har jag för mig, kommer inte ihåg om det var blogg.se eller någon annan portal. Och nej jag bodde inte utomlands =)

Ja visst är det underligt att det känns som att man känner någon som man egentligen inte vet vem det är. Jag satt och läste och insåg att jag var ju tvungen att skicka iväg en kommentar så du åtminstone vet att jag följer dig =)

2013-07-22 @ 22:53:25
URL: http://jsdagbok.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0