Lunginflammation

Ja dubbelsidig sådan har mitt älskade lilla lamm. I morse kände vi att det inte gick längre hon var så hängig och inte alls lik sig själv, riktigt medtagen. Vi fick en tid direkt och åkte därifrån ca 30 min senare med recept på penicillin. Hoppas det går över snabbt nu, känns som om det redan blivit lite bättre i alla fall.

Så i morgon blir det vab för min del tisdag baggen och onsdag jag igen sen får vi se. Jag orkar inte riktigt ta hand om henne en hel dag pga fogarna men det ska nog gå bra bara vi tar det lugnt.

Verkar som att det brukar gå över relativt snabbt på små barn men sen är det inte ovanligt att de är lite trötta och hostiga i upp till en månad.

Hoppas hon är ordentligt pigg tills ulltussen kommer. Av olika skäl så bli det ett planerat snitt någon gång i v 39, vilket blir ca den 18 februari. Jag känner mig oerhört nöjd och tillfreds med beslutet om snitt. Oerhört jobbigt innan beslutet var taget och nu stor lättnad. Den största nackdelen som jag ser det är att tiden efteråt blir svår då man ej får lyfta tyngre än bebis. Jag kommer alltså inte kunna luta lammet och sen så måste man va kvar lite längre på bb ä vid vaginal förlossning.

Jag är så redo och jag längtar så mycket efter henne nu. Jag ser fram emot att vara närvarande och med i matchen när hon väl ska komma. Det var jag inte sist.

Om det sätter igång innan så blir det akut snitt eller vaginal förlossning beroende på hur långt det gått.

Jag är så sjukt sugen på semlor alltså jätte jätte sugen.

Kommentarer
Postat av: jannica

Urs, krya!!

2013-01-20 @ 21:02:58
URL: http://jannicaaenneby.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0