Puh

Vilken lättnad, allt såg bra ut! Först hos barnmorskan så slog hennes hjärta så fort så hon tyckte jag skulle be läkaren som gjorde ultra att kolla upp det och se om det behövdes en ctg kurva. Men väl på ultrat slog det som vanligt igen, hon blev nog bara lite ansträngd av sin morgongympa :-) barnmorskan tyckte det var en livlig krabat!!!

Jag kan meddela att ulltussens fot är 8 cm lång och hon väger just nu ca 3600 gram, beräknad födelsevikt 4 kg blankt. Alltså ett halvt kg mer än lammet. Det är så overkligt att hon snart är här, man såg hennes lilla fot och lilla hand och lilla näsa och liksom snart är hon här.
Jag undrar så mycket hur hon kommer att se ut, kommer hon att ha samma utseende och färger som lammet eller komm hon att va mörkare? Jag har fått för mig att hon kommer att vara mörkare i håret och att hon kommer ha massor av hår.

Lammet är riktigt risig, så febrig och hängig, blir det inte bättre till i morgon tror jag det blir läkaren igen, tycker hon börjat hosta så där slemmigt igen.

Jag själv har ätit en avokado och en semla till lunch, perfekt gott var det :-)


Kommentarer
Postat av: jannica

Oj, de va en stor bebis :) Är det semla som är ditt "måste" under graviditeten? ;)

Svar: Kapp semlor varje dag:-)
Fårfrun

2013-02-04 @ 15:12:31
URL: http://jannicaaenneby.blogg.se
Postat av: Tessan

Skönt att allt såg bra ut!! Jag tror hon kommer ha samma färger som en semla när hon kommer ut ;) kram

2013-02-06 @ 10:44:36
URL: http://tesslundin.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0