Förlossningen

Ulltussens ankomst till världen
Vid kvart i nio på morgonen klev vi in på förlossningen nervösa men relativt lugna på samma gång. Vi blev mötta av en barnmorska och inte vilken som helst utan den enda som vi typ inte ville träffa igen. Baggen kunde knappt förmå sig till att säga hej och jag låtsades som ingenting. Det var "ragatan"...jag mindes henne som en bastant tysk lite äldre kvinna från lammets förlossning...men hon var i 45 årsåldern engelsk och rätt smal. vi kan väl lämna det vid att hon var den enda vi inte gillade från förra gången. in på en sal som vi delade med två andra lite jobbigt men ok, fick byta om direkt och två alvedon sen frågade vi hur länge det skulle ta och då sa de ca en timme...pirret steg om vi säger så. första paret kom tillbaka och sen rullade de iväg med par nr 2...nästa gång vår tur. fick en infart i armen efter att ragatan stuckit sönder handen... och sen var det dags att gå. Fick låna ett par foppa typ strl 38 och jag har 42 och just då extremt svullna fötter också. ragatan och baggen styrde sängen och jag gick bakom genom korridorerna mot operation. Nu tror jag baggen började bli lite nervös för de gick jättefort så jag halkade efter lite ha ha det måste sätt rätt roligt ut. på operation fick vi rätt snabbt komma in i operationssalen och jag fick hälsa på ca 6 personer tror jag...nu fick vi barmorska A, en underbar tjej som sen var den som följde oss hela tiden. Läkaren var den kvinna jag träffat ang mina fogar, en otroligt gullig kvinna med stora brister i svenskan. men det kändes tryggt och bra. Bedövningen ja jösses det har jag ju berättat ca 14 stick innan det tog, blev en del tårar När de skar igenom fostersäcken sprutade det vatten, det var tydligen mycket fostervatten,inget jag märkte men de sa det. Jag var väldigt pratsam under själva ingreppet och frågade mycket, antar att det var för att jag var lite nervös :-) Och Baggen kollade liksom bakom duken, inte jag...och sen plötsligt sa de nu är det nära och så hörde jag ett argt litet skrik. 12.02 kom hon och med det ett lugn inom mig samtidigt som en livslång oro infann sig :-) De bar fram henne till mig så jag fick nosa på henne hon var alldeles varm och len och lite så vit av fosterfett, väldigt söt och hade platt näsa. jag tyckte att hon inte var lik lammet utan hade ett eget utseende,rundare kinder. När de sydde i hop mig låg jag och njöt av att det var klart undertiden som Baggen var med Ulltussen och en sköterska i rummet bredvid, där de torkade av henne och kollade så allt var ok. Sen kom Baggen ni med henne och vi satt och njöt av henne tills de var klar med mig. Tillbaka på BB kändes det lite overkligt men skönt, det var underbart att vara så med och liksom inte så trött som jag var sist. Vi ringde de närmaste och berättade hur det gått och sedan efter ca 2 timmar fick vi eget rum.

Kommentarer
Postat av: Tessan

Men va??!!! Är nazi-kärringen kvar.. Jag vet precis vem du menar! Hon var med på Axels förlossning och stod och gapade och skrek med en stor sax i näven innan hon helt plötsligt slängde sig vågrätt över mig mellan mage och bröst och skulle häva ut axel på det sättet. Hon flög tillbaks åt det håll hon kom ifrån kan jag lova! Nae usch henne vill jag absolut inte ha igen!!!!

2013-03-02 @ 16:32:40
URL: http://tesslundin.blogg.se
Postat av: emma-isabella

Åhhhhhhhhhhhhhhhhh!!
Grattis!
:)
Bebis!
Mys!
Tråkigt med en ragata :/

2013-03-10 @ 23:42:28
URL: http://emmaisabellavictoria.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0