Dag 8

Nu är det verkligen nedräkning !

Köpte en kamera igår, en liten billig smidig sak. Håller på att lära mig den. Så nu tror jag allt är fixat på alla listor inför ulltussens ankomst.
Men oj när man är van vid en relativt bra systemkamra och gå ner till en liten kompakt sak det är allt skillnad i hur bilderna blir. Men men när pengarna fins ska jag lämna in pärlan på lagning.

Sjukdomsstatus just nu är Baggen= feber, förkyld, värk i kroppen ...
Lammet= feberfri men snorig och lite hostig.
Tackan= tjock, tung, otymplig, i stort behov av att va hemma utan sjukt barn och make!

Jag känner att hormonerna spökar lite och åker berg och dalbana är lite små irriterad och lättrörd. Känner mig lugn och stressad på samma gång jättesvårt att förklara.
Det sjukaste måste ändå va att mitt sug efter semlor gått över, känner liksom ingenting när jag tänker på en semla...konstigt hur en så djup kärlek kan gå över så plötsligt :-)

Känner lite som mensvärk och är lite körig i magen men än så länge är det ändå relativt lugnt. Har dock ont i ryggen , ligger så illa på nätterna. Och inte blir det bättre av att lammet ska ligga precis bredvid helst med någon kroppsdelar på mig. Hon är undrar och när hon kör in sin lilla knytnäve under hakan på mig och liksom klar fast den då är det mysigt men bara i två sekunder....man behöver lite space när man ska sova. Men just nu verkar detta va enda sättet att få henne att sova.

Det återstår att se hur det blir när ulltussen kommer!!!

Jag pendlar mellan att vara rätt orolig för hur man ska få ihop det till att bara tänka att det löser sig.

Nu ska jag ladda med lite kaffe och sen blir det nog ut i snön en liten stund trots snor.

Kommentarer
Postat av: jannica

Oj nu är det nära, va kul! Kommer gå galant! Kram

2013-02-10 @ 12:33:37
URL: http://jannicaaenneby.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0