Dag 6

Var orolig i kroppen i går kväll, liksom krypande oro.

Lämnade lammet på dagis och försökte lägga mig i soffan när jag kom hem. Jag låg ett tag men det liksom kryper i mig.


Satte mig och sorterade papper, räkningar och sånt. Liksom skönt att få lite struktur . Insåg att vi har tre pärmar med nästan samma register, nu är det två och sorterat på ett annat sätt. Jag får sånna ryck ibland och det ser så fint och bra ut när jag är klar men det är just det där att få in det i det vardagliga att sätta dem på rätt plats direkt och inte göra högar.
Slängde en hel papperspåse full med gamla räkningar, kändes skönt. Ska ta tag i att göra lite fler e-fakturer, det är ju himla smidigt. Gillar inte autogiro riktigt men e-faktura godkänner man ju varje månad så då känns det som att jag har lite koll i alla fall.

Så skönt att ha fått upp skrivbordet, att det finns en naturlig plats att ha viktiga papper och pärmar.

Slog in de sista paketen till lammet och nu tänkte jag lägga mig i ett bad. Har tänkt det hela dagen men inte kommit till skott.

Är nog lite labil, eller inte nog, jag är labil. Pendlar mellan att det känns som att jag vill stortjuta , skälla ut någon och bara vara fem år i någons knä!
Hur fan ska man va redo för vad som komma skall. Känns konstigt att veta exakt när det ska ske, och konstigt att andra också vet. Känns som om jag har behov av att vara i en liten bubbla.

Ibland så förvånas jag över att en del människor inte kan känna av när de kliver ett steg för långt, liksom bara klampar rakt in i min space trots att jag visar med hela min kropp, själ och med ord att stopp stopp ....

Det gäller absolut ingen som läser bloggen men är någon i min närhet. Ibland är det så svårt att hålla en balans, man ska va trevlig och liksom tänka lite större men helst har jag lust att bara be personen dra åt helvete. Att stå i skuld till någon, som tror sig ha rätten att styra och bestämma. Att vilja ha någon i sitt liv men på sina egna villkor!!!! Samtidigt vet jag inte, om den andra parten inte kan köpa de villkoren så kanske man inte kan ha den relationen som förväntas. Klurigt eller kanske bara är gravidhormoner som spökar.

Nu badet

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0